  • 1. Data: 2009-02-10 13:17:18
    Temat: licznik energii pytania
    Od: "Damian" <d...@w...pl>

    Witam
    Zakupiłem sobie licznik energii taki co można wpiąć do gniazdka, sprawdzam
    pobór na 2 zarowkach 40W, pokazuje 83W i 97 wsp. mocy czyli ok.. Ale przy
    sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko :)
    ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-10 13:36:28
    Temat: Re: licznik energii pytania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze

    A jaki telewizor ?

    Wyniki z jednej strony sa mniej wiecej prawidlowe - telewizory CRT,
    szczegolnie mniejsze wcale tak duzo nie biora,
    z drugiej - po takim liczniku tez mozna sie spodziewac wszelakich
    uproszczen.

    Choc mysle ze jak juz pokazuje wspolczynnik mocy, to chyba i mierzy
    moc dosc rzetelnie.

    Z ciekawosci to mozesz podlaczyc telewizor i zarowke.

    J.

  • 3. Data: 2009-02-10 14:13:07
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Damian pisze:
> [...]
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko :)

    w tabliczka znamionowa pokazuje MAX wartość poboru?

    najwieksza jasność?
    głos na max ?

    moze dlatego ?

    michal

  • 4. Data: 2009-02-10 14:18:07
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Damian wrote:
    > Witam
    > Zakupi?em sobie licznik energii taki co mo?na wpi?ae do gniazdka, sprawdzam
    > pobór na 2 zarowkach 40W, pokazuje 83W i 97 wsp. mocy czyli ok.. Ale przy
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretowaae te wyniki, czy s? one prawid?owe na Wasze elektroniczne oko :)
    > ?

    Tak, są prawidłowe.
    Że na telewizorze jest napisane 80W (a podejrzewam, że "80W max.") to
    nie znaczy to, że zawsze będzie pożerał 80W.

    m.

  • 5. Data: 2009-02-10 14:26:33
    Od: "Damian" <d...@w...pl>

    jakby co to telewizor 20 cali daewoo stary typ jeszcze

  • 6. Data: 2009-02-10 14:34:09
    Temat: Re: licznik energii pytania - pytania dodatkowe
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Podczepiam sie pod watek z 2 pytaniami:

    1. Czy taki licznik energii musi miec uziemienie?
    (w instrukcji jest napisane, ze musi
    a czesc gniazdek mam z bolcem)

    2. Niestety nie doczytalem opisu licznika do konca
    i kupilem taki z wtyczka/gniazdem z uziemieniem bocznym
    (typ niemiecki) i niestety nie wloze w niego
    wtyczki z bolcem (typ francuski / polski).

    Czy zrobic/kupic przejscie z gniazda niemieckiego na francuskie?
    Czy po prostu oddac ten licznik i kupic jakis normalny?

  • 7. Data: 2009-02-10 14:40:27
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy zrobic/kupic przejscie z gniazda niemieckiego na francuskie?
    > Czy po prostu oddac ten licznik i kupic jakis normalny?

    W marketach można dostać takie przejściówki z szuko na naszą dziurkę.
    Chyba Castorama lub Praktiker miał w ofercie .
    Pzdr

  • 8. Data: 2009-02-10 14:44:07
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy są one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko :)

    A moje pytanie brzmi:
    W telewizorze zasilacz impulsowy, który pobiera okresowo moc czynną.
    Co powinien pokazać miernik?
    Jaki powinien być współczynnik mocy?
    Zbyszek

  • 9. Data: 2009-02-10 16:28:08
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > A moje pytanie brzmi:
    > W telewizorze zasilacz impulsowy, który pobiera okresowo moc czynną.
    > Co powinien pokazać miernik?
    > Jaki powinien być współczynnik mocy?

    Wskazanie telewizora wydaje się być prawidłowe, natomiast zaciekawiło mnie
    wskazanie żarówki: 97 wydaje mi się że za dużo.
    Na moj gust powinno być 99-100.

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2009-02-10 16:53:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A moje pytanie brzmi:
    > W telewizorze zasilacz impulsowy, który pobiera okresowo moc czynną.
    > Co powinien pokazać miernik?
    > Jaki powinien być współczynnik mocy?

    W starym tv 21-cali współczynnik mocy może być kiepściutki, wtedy jeszcze
    nie było przymusu PFC. Ponieważ prąd jest jednocześnie odkształcony i
    przesunięty w fazie, Twój licznik niekoniecznie musi pokazywać prawidłową
    wartość PF :)

    e.