  • Data: 2015-10-08 19:45:24
    Temat: Re: leżący SSD na półce
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-03 o 21:05, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > nie-nowe -- można kupić na pęczki, po cenach niewygórowanych, a czasem wręcz
    > śmiesznych, ale... Ale tych drugich to bym Ci oczywiście nie polecał. Ale bywają
    > takie, gdzie w S.M.A.R.T. wyczytasz, iż były *naprawdę* mało używane, i
    > programem testującym będziesz mógł obadać ich ewentualne felery. Oczywiście
    > naj-lepszejszy byłby zakup u wiarygodnego dostawcy, który Cię zapewni, że (dajmy
    > na to) wyjęto dysk(i) z mało obciążanych maszyn, gdzie w dodatku były dyskiem
    > pomocniczym, i zapisywano na nich (powiedzmy) jakieś back-up'y raz w tygodniu...

    Zmarnowany czas na testowanie, który dysk jest OK, a który jest w miarę
    będzie kosztować więcej niż nowy SSD.

    > : W takim razie, raz na jakis czas synchronizuj te dyski i zamieniaj.
    > : W dwa miesiace nic ci nie wyparuje. ;)
    > :
    >

    > Jeśli dobrze wyczaiłem, to nawet żadna-tam synchronizacja nie jest potrzebna, bo
    > na tym "używanym" -- nic nie przybywa! Jeśli maszyna służy *tylko* do sterowania,
    > a nie ma (dajmy na to) tworzyć "dokumentacji produkcji" -- to oba dyski będą
    > miały *stale* zawartość zupełnie taką samą -- bez powtarzanej co-i-rusz
    > synchronizacji. Czy tak BQB?

    Dokładnie tak, znaczy jakieś pliki mogą się dodatkowe pojawić, ale ich
    kopia zajmuje niewiele i mieszczą się na pendrajwie na którym są od
    czasu do czasu zapisywane, a nawet jak nie zostaną zapisane, to
    odtworzenie ręczne tych plików nie zajmie więcej niż godzinę czasu.