  • 31. Data: 2015-04-03 23:50:35
    Temat: Re: letnie opony
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2015 20:19:39 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    > Czy moze mi ktos naukowo objasnic po ch... w Polse/Europie uzywa sie
    > innych opon na lato a innych na zime? Pytam, bo w Ameryce nikt o takim
    > wynalazku nie slyszal, poza tymi kroryz mieszkaja w dzikicj zakatkach
    > stanu Coloradu czy Utah. Uzywa sie opon wielosezonowych
    1 komplet opon to xx km, 2 komplety (zimowe+letnie) to xx km x 2. W czym jest
    problem, z tym odwiecznym utyskiwaniem na to, że trzeba/powinno się zmieniać opony?
    Jak zdejmę letnie i założę zimowe, to te letnie leżą w garażu i nie zużywają się, i
    na odwrót. To co za różnica, czy robię cały sezon na jednych gumach, czy dla
    wygody/bezpieczeństwa/widzimisie na dwóch?
    Jedyny dodatkowy wydatek, to wizyta u gumiarza - oszczędni mogą to zrobić samemu(jak
    się ma drugi zestaw felg), ale przydaje sprawdzić wyważenie kół i stan felg chociaż
    raz w roku.

  • 32. Data: 2015-04-04 00:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek p...@g...com ...

> [...]
    > to wizyta u gumiarza - oszczędni mogą to zrobić samemu(jak się ma
    > drugi zestaw felg), ale przydaje sprawdzić wyważenie kół i stan felg

    Wszystko zalezy ile jezdzisz i jak szybko zuzyjesz te opony.

  • 33. Data: 2015-04-04 00:31:12
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 00:00:40 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Wszystko zalezy ile jezdzisz i jak szybko zuzyjesz te opony.

    jak dużo jeżdżę i zużyję 2 komplety(1x letnie i 1x zimowe) przez 2 sezony, to ile
    zużyję kompletów opon całorocznych?

  • 34. Data: 2015-04-04 00:47:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 16:50:26 -0500, A.L. napisał(a):

    > W jakim stanie mieszkasz (w Ameryce, znaczy)?

    No ostatnio jakieś całkiem duże miasto zamknęli, bo miał padać śnieg.
    Śnieg się przestraszył i jednak spadł gdzieś indziej.

  • 35. Data: 2015-04-04 00:50:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 21:19:51 +0200, Marek napisał(a):

    > Serio opony letnie/zimowe to nasz lokalny wynalazek?
    > Zawsze sure zastanawiałi to straszenie przed jazdą przez cały rok
    > zimówkami, to takie faktycznie niebezpieczne jest? Czy to zwykle
    > naciąganie...

    Tak długo jak jedziesz z prędkością dostosowaną do marnych opon (czy
    ogólnie słabego staun technicznego samochodu), to nic niebezpiecznego się
    nie stanie.
    Natomiast osiągi takiej opony będą marne.

    Kolejna sprawa że zimówki są droższe od opon letnich i znacznie szybciej
    się zużywają jak jest ciepło, więc ogólnie nie warto.

  • 36. Data: 2015-04-04 02:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek p...@g...com ...

    > jak dużo jeżdżę i zużyję 2 komplety(1x letnie i 1x zimowe) przez 2
    > sezony, to ile zużyję kompletów opon całorocznych?

    Prawdopodobnie tyle samo albo podobną ilość.
    Ale zakładając, ze jednak opona letnia / zimowa jest lepsza latem / zimą
    niz uniwersalna która musi byc jakims kompromisem to masz mały bonus w
    postaci odrobinę bezpieczniejszej jazdy.
    No i co wazne - opony uniwersalne sa jednak troche drozsze.
    Ale znowu trzeba miec 2 komplety felg bo inaczej nie ma to zadnego sensu
    zeby co chwile przekładać na felgach.
    Ale znwu dodatkowe felgi to plus przy ewentualnej odsprzedazy auta. :)

  • 37. Data: 2015-04-04 02:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > nie stanie.
    > Natomiast osiągi takiej opony będą marne.

    Z dokładnoscia do tego czy jedziesz czy stoisz - patrz ci co nie potrafią
    ze wzgledu na słabe ogumienie ruszyć spod swiateł...

    > Kolejna sprawa że zimówki są droższe od opon letnich i znacznie szybciej
    > się zużywają jak jest ciepło, więc ogólnie nie warto.

    A uniwersalne sa jeszcze troche drozsze.

  • 38. Data: 2015-04-04 02:17:26
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 02:00:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > niz uniwersalna która musi byc jakims kompromisem to masz mały bonus w
    > postaci odrobinę bezpieczniejszej jazdy.
    no właśnie, więc nie wiem o co tyle hałasu. Co za różnica, na jakich oponach jeździmy
    - i tak zużywamy bieżnik. Jak mnie nie stać na 2 komplety, to rozsądniej kupić
    uniwersalne, jak mogę sobie pozwolić na 2 rodzaje opon, to je kupuję. Finalnie i tak
    wychodzi +/- podobnie. Uniwersalne są droższe, ale za przekładanie kół/opon też
    trzeba zapłacić.
    (...)
    > Ale znowu trzeba miec 2 komplety felg bo inaczej nie ma to zadnego sensu
    > zeby co chwile przekładać na felgach.
    Komplet stalowych felg kosztuje tyle, ile 1 opona średniej klasy - drogo? Chyba tylko
    dla tych, co zmieniają auta co pół roku :). Zresztą, mój ojciec 20 lat przekłada
    tylko opony - próbowałem go namówić na drugi komplet felg, ale stalówek nie chce, a
    alu za drogie :)
    > Ale znwu dodatkowe felgi to plus przy ewentualnej odsprzedazy auta. :)
    a żebyś wiedział - jak miło się zdziwiłem, jak mi sprzedający otworzył bagażnik i
    pokazał komplet rocznych zimowych opon na stalówkach :)

  • 39. Data: 2015-04-04 08:00:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > garażu i nie zużywają się, i na odwrót. To co za różnica, czy robię cały
    > sezon na jednych gumach, czy dla wygody/bezpieczeństwa/widzimisie na

    Zasadnicza - guma się starzeje, więc lepiej kupować jeden komplet, ale dwa
    razy częściej.
    Miejsce w garażu kosztuje, zmiany kosztują - a sensu to wszystko ma niewiele
    w naszym klimacie.

  • 40. Data: 2015-04-04 08:24:08
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Póki co, to żadna z opon nie wystawiła mi rachunku za przechowywanie, więc to zwykła
    demagogia. Co do kosztów zmian, to już napisałem, że opony całoroczne są droższe. No
    i nie wyobrażam sobie, jeździć kilka sezonów bez wizyty u wulkanizatora i wyważania
    kół. Jak jeździłem więcej, to czasem byłem co 3 miesiące. Ale mam świadomość, że
    niektórym krzywe felgi nie przeszkadzają, tak samo brak zbieżności.
    A starzejącą gumę to widziałem, opona miała 9 lat i guma zaczynała pękać. Ale auto
    jeździło 4000km rocznie. I właśnie to całoroczna była :)