  • 81. Data: 2016-06-09 09:42:19
    Temat: Re: lekko OT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 18:43, r...@k...pl pisze:

    > Wtrącę się -- nie było kiedyś, że do 8 lat?

    Ja nie pamiętam.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2016-06-09 09:43:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 19:07, sirapacz pisze:

    > czyli jeśli będę rwał z kapcia obok rowerka to może wjechać tam, gdzie
    > jest zakaz jazdy rowerem tak?
    > bo jak rozumiem fakt opieki nad małoletnim na rowerku nie czyni ze mnie
    > pieszego (jeśli będę jechał na rowerze)

    Jeśli jest to zakaz w rozumieniu PoRD, to tak.
    Ale jeśli jest to zakaz na przykład w regulaminie parku ("zakaz jazdy na
    rowerze"), to jest to zakaz ogólny (zakaz jazdy na każdym rowerze, nawet
    jak w myśl przepisów nazwiesz się pieszym).

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2016-06-09 09:44:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 07:20, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Zgadza się, ale tylko tam jest definicja pieszego.

    > Niezupełnie. Dziecko _do lat 7_ nie może "korzystać z drogi"
    > (z pewnymi niuansami- Art. 43 UPoRD) bez opieki osoby w wieku
    > co najmniej 10 lat. Ergo ośmiolatek na rowerze (bez opieki)
    > jest kierującym, pod opieką dorosłego- pieszym :-)

    Może korzystać idąc, nie kierując rowerem.

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2016-06-09 09:52:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > rowerze"), to jest to zakaz ogólny (zakaz jazdy na każdym rowerze, nawet
    > jak w myśl przepisów nazwiesz się pieszym).

    tak, chodzi mi o znak B-9 ustawiony na wjeździe do parku miejskiego (to
    konkretny przykład).
    dzieki:)

  • 85. Data: 2016-06-09 10:04:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 09:52, sirapacz pisze:

    > tak, chodzi mi o znak B-9 ustawiony na wjeździe do parku miejskiego (to
    > konkretny przykład).

    Tylko sprawdź, czy oprócz tego znaku park nie ma własnego regulaminu.

    Rozważyć należy również, czy ten "b-9" należy traktować jak "b-9", czy
    jest to po prostu piktogram oznaczający zakaz jazdy na każdym rowerze
    przez każdego.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2016-06-09 10:22:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Rozważyć należy również, czy ten "b-9" należy traktować jak "b-9", czy
    > jest to po prostu piktogram oznaczający zakaz jazdy na każdym rowerze
    > przez każdego.

    normalny znak drogowy

  • 87. Data: 2016-06-09 11:05:22
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.06.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Może korzystać idąc, nie kierując rowerem.

    Może idąc, może kierując rowerem- wprost w UPoRD
    nie ma zakazu. IMHO na wyrost dali w definicji pieszego
    tego dorosłego- wystarczyłaby "pod opieką osoby uprawnionej"
    lub coś w tym stylu.

    A formalnie trzymając się przepisów dwunastolatek
    z kartą rowerową może opiekować się ośmiolatkiem
    (zostawiając już na boku dywagacje, czy gdyby był to
    sześciolatek, to wolno byłoby mu "korzystać z drogi")
    na rowerze i wolno mu wtedy jeździć po chodniku,
    ale temu ośmiolatkowi już nie :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 88. Data: 2016-06-09 11:29:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 11:05, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Może idąc, może kierując rowerem- wprost w UPoRD
    > nie ma zakazu. IMHO na wyrost dali w definicji pieszego
    > tego dorosłego- wystarczyłaby "pod opieką osoby uprawnionej"
    > lub coś w tym stylu.

    Niemniej jednak dali definicję taką, jaką dali, i rodzi to odpowiednie
    konsekwencje - takie, że <10 lat nie pod opieką osoby dorosłej nie jest
    pieszym, i jednocześnie <10 lat nie może samodzielnie kierować rowerem.

    To już twoja nadinterpretacja.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2016-06-09 12:00:18
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > konsekwencje - takie, że <10 lat nie pod opieką osoby dorosłej nie jest
    > pieszym, i jednocześnie <10 lat nie może samodzielnie kierować rowerem.

    Zgoda w 100%. Ale nie wynika z tego, że nie może kierować
    rowerem pod opieką osoby nie dorosłej, a pośrednio wynika
    to z Art 96 i Art 33 (nie ma tu nigdzie wymienionej
    osoby dorosłej).

    > To już twoja nadinterpretacja.

    Założenia:

    1. Dwunastolatek ma kartę rowerową, zgodnie z Art 96 UPoRD
    wolno mu kierować rowerem.

    2. Wolno mu opiekować się ośmiolatkiem kierującym
    rowerem.

    3. Ośmiolatek kierujący rowerem pod opieką
    dwunastolatka nie jest pieszym w myśl Art 2 UPoRD.

    4. Kierującemu rowerem wolno poruszać się
    po chodniku tylko wyjątkowo. Zamkniętą listę
    wyjątków zawiera Art 33. Jest na tej liście
    opiekun kierujący rowerem, nie ma podopiecznego.

    Konkluzja: dwunastolatkowi wolno jechać
    chodnikiem, bo łapie się na wyjątek powyżej.
    Ośmiolatkowi nie wolno, bo nie jest uznawany
    za pieszego, a na liście wyjątków nie występuje.

    Czego tu nie rozumiesz?

    Oczywiście można dyskutować nad założeniem nr 2.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 90. Data: 2016-06-09 12:17:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 12:00, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Zgoda w 100%. Ale nie wynika z tego, że nie może kierować
    > rowerem pod opieką osoby nie dorosłej, a pośrednio wynika
    > to z Art 96 i Art 33 (nie ma tu nigdzie wymienionej
    > osoby dorosłej).

    Czy z tego też wnioskujesz, że 8-latek pod opieką 12-latka może
    prowadzić samochód?

    > Założenia:
    >
    > 1. Dwunastolatek ma kartę rowerową, zgodnie z Art 96 UPoRD
    > wolno mu kierować rowerem.
    >
    > 2. Wolno mu opiekować się ośmiolatkiem kierującym
    > rowerem.

    I w ad 2 jest błąd. Wolno po opiekować się poruszającym się po drodze
    ośmiolatkiem. Ośmiolatek może poruszać się tylko pieszo.

    > Oczywiście można dyskutować nad założeniem nr 2.

    Oczywiście. Możesz się podeprzeć jakimkolwiek komentarzem do PoRD, jeśli
    chcesz dalej prowadzić dyskusję.

    --
    Liwiusz