eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylegendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!n
    f1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Date: Wed, 30 Jan 2013 12:34:55 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 24
    Message-ID: <keb0h0$2oie$1@news2.ipartners.pl>
    References: <ke6bje$qau$1@node2.news.atman.pl> <ke6cfs$686$1@node1.news.atman.pl>
    <ke6iee$c8h$1@node1.news.atman.pl> <ke844t$tam$1@node1.news.atman.pl>
    <ke84mm$tth$1@node1.news.atman.pl> <ke88jh$2g9$1@node1.news.atman.pl>
    <ke899e$3al$1@node1.news.atman.pl>
    <2643792500$20130129144521@squadack.com>
    <keao7p$2kqh$1@news2.ipartners.pl> <keaqf6$jbo$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1359545696 90702 157.25.157.219 (30 Jan 2013 11:34:56
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 30 Jan 2013 11:34:56 GMT
    In-Reply-To: <keaqf6$jbo$2@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130107 Thunderbird/17.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481471
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-01-30 10:51, AZ pisze:
    > Ale widzisz roznice miedzy nieruchomym silnikiem a tym krecacym sie sie 1krpm?

    W kontekście przyrostu obrotów? Nie, nie widzę.
    Taki sam moment powoduje w tym samym czasie taki sam *przyrost obrotów* - niezależnie
    od
    obrotów początkowych. To fizyka na poziomie wczesnego ogólniaka.
    delta W = t* E = t * M/I
    (gdzie delta W - przyrost prędkości obrotowe, E - przyspieszenie kątowe,
    M - przyłożony moment obrotowy, I - moment bezwładności ciała)

    > Trzeba bylo
    > zgasic i strzelic ze sprzegla :-)

    Trochę się bałem jechać bez wspomagania kiery (plus z ryzyko szybkiej utraty
    wspomagania hamulców). Ale jak się trafi pusta ulica to czemu nie.

    Natomiast mógłbyś podnieść kwestię różnych oporów między silnikiem zimnym
    a rozgrzanym. Owszem (ale, załóżmy chwilowo że mówimy o porze letniej, dobrym
    oleju i silniku który już był wstępnie razy zakręcony i ma olej na panewkach)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: