  • 1. Data: 2009-03-07 11:10:09
    Temat: legalna pusta tabelka
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Witam
    Mam takie głupie pytanie. Czy da się stworzyć legalną (w sensie XHTML
    strict) tabelkę wyłącznie z nagłówkiem ale bez wierszy?

    Mam aplikację która generuje wyniki w postaci tabeli i dla niektórych
    zapytań dostaję zero wierszy.

    Patrzę w DTD do XHTML 1.0 Strict i tam jest:

    table (tbody+|tr+)
    tbody (tr+)

    więc chyba się nie da, ale nie mogę w to jakoś uwierzyć, żeby nikt nie
    przewidział możliwości wystąpienia pustej tabelki.

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 2. Data: 2009-03-07 12:44:46
    Temat: Re: legalna pusta tabelka
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Zbyszek Malec pisze:
> [...]
    > strict) tabelkę wyłącznie z nagłówkiem ale bez wierszy?
    >
    > Mam aplikację która generuje wyniki w postaci tabeli i dla niektórych

    Nie mozesz wtedy dodac wiersza z informacja o braku wynikow, lub w ogole
    jej nie wyswietlac?

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 3. Data: 2009-03-07 12:53:09
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sat, 07 Mar 2009 13:44:46 +0100, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Nie mozesz wtedy dodac wiersza z informacja o braku wynikow, lub w ogole
    > jej nie wyswietlac?

    Oczywiście mogę (i nawet tak zrobię), tylko zastanawia mnie motywacja
    stojąca za zakazem tworzenia pustych tabelek.

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 4. Data: 2009-03-07 20:00:29
    Od: k0m0r <k...@w...pl>

    On 7 Mar, 13:53, Zbyszek Malec <z...@t...pl> wrote:

    > Oczywiście mogę (i nawet tak zrobię), tylko zastanawia mnie motywacja
    > stojąca za zakazem tworzenia pustych tabelek.

    Mi tam pusta tabela też wydaje się bez sensu.
    Zamiast tego powinna być informacja o braku wyników. Choćby nawet w
    tabeli (tabela z nagłówkiem i jednym rzędem z colspan na wszystkie
    nagłówki).

  • 5. Data: 2009-03-08 14:02:46
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Zbyszek Malec pisze:
    > Oczywiście mogę (i nawet tak zrobię), tylko zastanawia mnie motywacja
    > stojąca za zakazem tworzenia pustych tabelek.

    Z mojego punktu widzenia pusta tabelka nie jest tabelka, poniewaz nie
    prezentuje tresci. Sens istnienia takowej wydaje mi sie watpliwy.
    Widziales kiedys w prasie drukowanej naglowek tabeli bez tresci za nia?
    O ile nie wypowiadam sie na temat pobudek W3C, pusta tabelka wydaje mi
    sie zwyczajnie niepotrzebna - a nawet wprowadzajaca w blad, informujac o
    istnieniu danych tabelarycznych okreslonego rodzaju, ktorych wcale nie
    ma (chocby czytniki glosowe).

  • 6. Data: 2009-03-08 16:05:48
    Od: Paweł Biliński <p...@p...com>

    Zbyszek Malec wrote:

    > Witam
    > Mam takie głupie pytanie. Czy da się stworzyć legalną (w sensie XHTML
    > strict) tabelkę wyłącznie z nagłówkiem ale bez wierszy?

    Witaj,

    Sądzę, że tabelka bez danych tabelarycznych nie jest tabelką, podobnie jak pusty
    paragraf nie ma sensu istnienia, pusty nagłówek nie jest nagłówkiem itd. W takiej
    sytuacji warto byłoby sprawdzić, czy faktycznie kod ma zwracać 0, jeśli tak -
    zrobić: np.

    <hX>Wyniki wyszukiwania dla frazy: </hX>
    znaleźć i inne rzeczy niezbędne przy komunikacie błędu.

    Paweł Biliński

  • 7. Data: 2009-03-08 17:11:53
    Od: Paweł Biliński <p...@p...com>

    O, wybaczcie kodowanie...