  • 11. Data: 2016-06-08 05:18:03
    Temat: Re: latarka mi dymi
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message
    news:nj710t$oub$1@node1.news.atman.pl...

    > A patrzyłeś na **wszystkie** zdjęcia, które zamieścił pytający?

    Tak Jakubie, patrzyłem na wszystkie 3 zdjęcia.

    Na którym to zdjęciu dostrzegłeś jakąś poszlakę co do napięcia akumulatora?

  • 12. Data: 2016-06-08 09:41:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-06-08 o 05:18, Pszemol pisze:
    > "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message

    > Tak Jakubie, patrzyłem na wszystkie 3 zdjęcia.
    >
    > Na którym to zdjęciu dostrzegłeś jakąś poszlakę co do napięcia akumulatora?

    Nie wiem jak Ty, ale ja widzę. Inna sprawa czy ma to sens (4V ołowiowy?)

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2016-06-08 10:38:43
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 14:09:28 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Do właściciela:
    >
    > Odczytaj nam z nalepki na zasilaczu sieciowym,
    > jakie ma "dc output voltage".

    Nie mam pod ręką tych sprzętów, ale prawdopodobnie obydwa zasilacze
    (sieciowy/samochodowy) były na 12V. Ale nie wykluczam że sieciowy był na 9V

    > Znajdź w latarce baterię akumulatorów i zorientuj
    > się ile jest tam ogniw i jak są połączone ze sobą.

    coś koło 3.7V bateria, zapakowana w jakiś plasticzek

    > Odszukaj właściwie LEDy które świecą i zorientuj
    > się jak są połączone ze sobą (szeregowo?).

    O ile pamiętam to na ledy wychodziło napięcie 2.4V

    W środku jeszcze był jakiś pipsztyczek związany z obsługą przycisku monostabilnego.
    Obsługiwane były 4 stany: nic -> ledy front -> pół frontu -> ledy bok -> nic

    --
    bajcik

  • 14. Data: 2016-06-08 10:57:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, June 8, 2016, 9:41:06 AM, you wrote:

    > Nie wiem jak Ty, ale ja widzę. Inna sprawa czy ma to sens (4V ołowiowy?)

    Kiedyś dość powszechnie stosowane w latarkach. Dostępne na Allegro bez
    problemu: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-06-08 11:52:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello Dariusz,

> [...]
    >problemu:
    >http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&strin
    g=akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510

    Ja kojarze jakies znacznie brzydsze z latarki.
    Wygladaly wrecz na samorobe. Ale faktycznie ~4V i chyba olowiowe.

    Ciekawe czy to ma sens:
    -degradacja ogniw rozladowanych
    -gazowanie elektrolitu ... jak sie laduje z wiekszego napiecia przez
    opornik
    -ciezsze

    Tez gdzies mam taka - niby fajna, ale do pierwszego ladowania.
    Nawet chcialem naprawic, ale za 12zl to za duzo roboty, a teraz pewnie
    bateria sie zasiarczyla.

    J.

  • 16. Data: 2016-06-08 12:41:56
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Kiedyś dość powszechnie stosowane w latarkach. Dostępne na Allegro bez
    > problemu: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510

    No ciekawe... Przypominają mi trochę stare baterie od telefonów, ale ja
    to tylko jak przez mgłę pamiętam.
    Dzięki.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2016-06-08 12:49:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    =akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510
    > No ciekawe... Przypominają mi trochę stare baterie od telefonów, ale ja

    Ogniwa telefoniczne miały po 1.5V :)

    > to tylko jak przez mgłę pamiętam.

    To naprawdę było powszechne rozwiązanie w dużych latarkach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2016-06-08 13:42:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    =akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510

    > Ogniwa telefoniczne miały po 1.5V :)

    > To naprawdę było powszechne rozwiązanie w dużych latarkach.

    W dużych latarkach kolejowych były alkaliczne. I akumulatornie na stacjach
    były, gdzie się je ładowało. Wcześniej, kiedy jeszcze używano naftowych,
    stacye kolei żelaznej wyposażone były w lampucernie. A w nich lampucery
    i lampucerzy przygotowywali lampy do służby -- nafty dolać było trzeba,
    szkło wypucować na glanc.

    Jarek

    --
    Jak pan zaczął mówić o tych kształtach, to mi się przypomniał niejaki Zatka,
    gazownik.

  • 19. Data: 2016-06-08 14:49:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message

    > Nie wiem jak Ty, ale ja widzę. Inna sprawa czy ma to sens (4V ołowiowy?)

    :-)) Ja też już widzę - opis "ficzerków" na kartonowym pudełku :-))

  • 20. Data: 2016-06-08 16:16:11
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    =akumulator+4V&bmatch=base-relevance-hou-1-1-0510

    > Ogniwa telefoniczne miały po 1.5V :)

    Coś gdzieś...

    > To naprawdę było powszechne rozwiązanie w dużych latarkach.

    Całkiem rozsądne. Na pewno lepsze niż NiCd albo NiMH o ile masa nie jest
    zbyt duża.

    Pozdrawiam

    DD