  • 1. Data: 2011-12-13 15:10:23
    Temat: łańcuchy - powalil mnie ten design
    Od: ptoki <s...@g...com>

    http://www.funiaste.net/obrazki/2011/grudzien/13/299
    93830.jpg&adtype=0

    Widze tylko jeden potencjalny problem. Czasem te lancuchy moga byc
    wyrywane z tego krazka.
    Ale montujac krazek lekko w kierunku jazdy lancuch prawie zawsze
    bedzie luzowany podczas przechodzenia pod kolem.

    Ale prostota tego pomyslu mnie powalila. Do zrobienia w domu za "czy
    pindziesiąt". Zamiast silownika sprzezyna i wlaczanie reczne.

    Jakie widzicie wady tego?

  • 2. Data: 2011-12-13 18:37:54
    Temat: Re: łańcuchy - powalil mnie ten design
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-13 15:10, ptoki pisze:
> [...]
    >
    > Ale prostota tego pomyslu mnie powalila. Do zrobienia w domu za "czy
    > pindziesiąt". Zamiast silownika sprzezyna i wlaczanie reczne.

    1. Przy szybszej jezdzie powypadaja w koncu ogniwa z lancucha robiac
    szkody w pojazdach na pasie obok?
    2. Przetarcie opony z boku.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-12-13 18:43:12
    Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>

    On Dec 13, 6:10 am, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Ale prostota tego pomyslu mnie powalila. Do zrobienia w domu za "czy
    > pindziesiąt". Zamiast silownika sprzezyna i wlaczanie reczne.

    Wady: Halas jak sie tych lancuchow nie uzywa. Podniesione obijaja sie
    o siebie i dzwonia. Tutaj autobusy tego uzywaja i zawsze mam wrazenie
    ze Sw. Mikolaj jedzie...

    Yeti

  • 4. Data: 2011-12-14 08:22:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Znając polskie realia to na pierwszej koleinie je zgubisz niszcząc przy tym
    samochód.

    Marek

  • 5. Data: 2011-12-14 09:16:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 13, 6:37 pm, "v...@i...pl" <v...@i...pl> wrote:

    993830.jpg&adtype=0

    > 1. Przy szybszej jezdzie powypadaja w koncu ogniwa z lancucha robiac
    > szkody w pojazdach na pasie obok?
    > 2. Przetarcie opony z boku.

    Nie wyobrazam sobie uzywania tego dluzej lub przy dluzszej jezdzie.
    Jesli mialbym jezdzic z takim czyms caly czas to wolal bym zalozyc
    zwykle lancuchy. Zreszta u nas i tak nie ma zazwyczaj okazji zeby moc
    dlugo uzywac.

    Zreszta uruchamianie i zwalnianie b

  • 6. Data: 2011-12-14 12:32:55
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ale prostota tego pomyslu mnie powalila. Do zrobienia w domu za "czy
    > pindziesiąt". Zamiast silownika sprzezyna i wlaczanie reczne.

    Znane i stosowane od wielu lat.
    Nie służy to do jazdy w trudnych warunkach, bo w takich normalne
    łańcuchy o wiele lepiej się sprawdzają ale do okresowych przypadków.

    Wyobraź sobie kierowcę autobusu, który aby pokonać jedną nieodśnieżoną
    przecznicę zakłada łańcuchy, a po jej przejechaniu znów je ściąga.

    Nie rozleci się to od razu bo używa się tego wyłącznie przy
    lodzie/śniegu na krótkich odcinkach.

    Ariusz