  • 1. Data: 2010-11-26 13:18:32
    Temat: lampa z lupą
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

    Witam
    Wzrok już nie ten i przyszedł czas na zakup czegoś więcej niż zwykłej
    lupy i dobrego oświetlenia.

    Od jakiegoś czasu oglądam (niestety tylko wirtualnie) lampy z lupą,
    wybór jest szeroki jak i przedział cenowy.

    Lampa ma służyć do napraw i montażu elementów przewlekanych, jak i smd
    Moje typy to podświetlanie zwykła świetlówką, nie ledy, halogeny,
    żarówki. Wybrałbym o możliwej dużej soczewce tylko czy kupić z okrągłą
    czy też prostokątną soczewką, co jest wygodniejsze? Lampa raczej z
    mocowaniem do blatu biurka. Powiększenie myślę, że 3 dioptrii powinno
    wystarczy i nie męczyć wzroku.

    Może doradzicie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby spełniała swoją
    funkcję, była wygodna w użyciu, nie rozleciał się po miesiącu, w cenie
    powiedzmy do 300zł

  • 2. Data: 2010-11-26 14:14:49
    Temat: Re: lampa z lupą
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Tomotron" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wzrok już nie ten i przyszedł czas na zakup czegoś więcej niż zwykłej
    > lupy i dobrego oświetlenia.

    polecam raczej zakup okularów (ew. lupy okularowej) i oświetlenia
    oddzielnie. Bawiłem się takimi podświetlanymi lupami i wygląda to dobrze,
    dopóki nie musisz czegoś przy pomocy tej lupy zrobić. IMHO niewygodne to
    jak cholera. Zresztą za 300pln będziesz miał plastikową badziewną soczewkę
    ze strasznymi zniekształceniami.

    e.

  • 3. Data: 2010-11-26 15:01:53
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > polecam raczej zakup okularów (ew. lupy okularowej) i oświetlenia
    > oddzielnie. Bawiłem się takimi podświetlanymi lupami i wygląda to dobrze,
    > dopóki nie musisz czegoś przy pomocy tej lupy zrobić. IMHO niewygodne to

    Zgadzam się. Też mam takie cóś - służy to jako lampa głównie.
    A dobre okularki - najlepiej takie, gdzie moża szybko, bez zdejmowania
    odchylić soczewki - to zdecydowanie wygodniejsze jest.

  • 4. Data: 2010-11-26 16:59:03
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

    > Zgadzam się. Też mam takie cóś - służy to jako lampa głównie.
    > A dobre okularki - najlepiej takie, gdzie moża szybko, bez zdejmowania
    > odchylić soczewki - to zdecydowanie wygodniejsze jest.

    W takim razie, co konkretnie polecacie i gdzie kupić, do wygodnego
    lutowania smd.
    Widzę tylko tanie lupy okularowe za 30-50zł o wątpliwej jakości (miałem
    z jedną do czynienia i nie zachwyciła) bądź profesjonalne za ponad
    1500zł i więcej...

  • 5. Data: 2010-11-26 17:29:20
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    hmm.. ja ma coś zbliżonego do tego
    http://www.best-time.pl/uploads/1088/3.JPG
    Chociaż nie jest to dokładnie to samo.
    Ale nie mogą powiedzieć dokładnie, skąd to jest, bo dostałem od
    kolegi-elektronika.

    Ale idea taka sama - soczewki pod "daszkiem" - można jednym ruchem je
    "podnieść", bez zdejmowania całości.

  • 6. Data: 2010-11-26 17:30:57
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Ale idea taka sama - soczewki pod "daszkiem" - można jednym ruchem je
    > "podnieść", bez zdejmowania całości.

    Przy czym nie wygląda to na coś specjanie drogiego... Ja zresztą używam
    sporadycznie - jeszcze jakoś sobie radzę :)
    Ale, jak już muszę, to to mi się jakoś sprawdza. Natomiast pod lupą - ni
    cholery...

  • 7. Data: 2010-11-26 17:57:52
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > prostokątną soczewką, co jest wygodniejsze? Lampa raczej z mocowaniem do
    > blatu biurka. Powiększenie myślę, że 3 dioptrii powinno wystarczy i nie

    W pracy "wywalczyłem" sobie taką dużą lampolupę :) I o ile do oglądania
    drobnicy jest bardzo dobra, to robić pod nią się nie da, albo tracisz
    ostrość, albo zawadzasz lutownicą czy innym narzędziem. Pomijam dość dużą
    wagę co jest kłopotliwe przy machaniu nią. I jeszcze jedna duża wada,
    świetlówka powoduje bardzo duże zakłócenia w naprawianych ustrojstwach. Do
    regulacji moich wzmacniaczy trzeba odsunąć lub wyłączyć lampę :) Do użytku
    domowego kupiłem to
    http://sklep.monster.pl/LUPA-Z-WYGINANYM-RAMIENIEM-5
    1cm-3x%284,,15550%29.aspx.
    Jak dla mnie wystarcza, choć powiększenie mogło by być 5x.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 8. Data: 2010-11-26 18:35:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > kolegi-elektronika.
    >
    > Ale idea taka sama - soczewki pod "daszkiem" - można jednym ruchem je

    Chciałem poszukać lampy jaką mam a natknąłem się na to:
    http://www.biall.com.pl/item,Lupa_naglowna_x1_7_x2_x
    2_5_x4_5_z_podswietl_2xLED,312073.html

    Mam coś w stylu:
    http://www.biall.com.pl/item,Lampa_warsztatowa_z_lup
    a_127mm_8066-1C_5D,312704.html
    i potwierdzam do obejrzenia jest zupełnie dobre, ale lutownica się pod nią
    nie za bardzo mieści.

    Okulary +1, +1,5, +2, są po 6zł z groszami w Rossmanie.
    P.G.

  • 9. Data: 2010-11-26 21:18:28
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 26.11.2010 18:29, sundayman pisze:
> [...]
    > kolegi-elektronika.
    >
    > Ale idea taka sama - soczewki pod "daszkiem" - można jednym ruchem je

    Akurat od tej na zdjęciu to zeza można dostać. Rozstaw źrenic musi być
    jak u małego Chińczyka ;-)
    Za psami tą lupę można rzucić.

    G.B.

  • 10. Data: 2010-11-26 21:27:23
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Akurat od tej na zdjęciu to zeza można dostać. Rozstaw źrenic musi być
    > jak u małego Chińczyka ;-)
    > Za psami tą lupę można rzucić.

    No to przecież nie mówię - że TA. Tylko tego typu. Oczywiście, że rozstaw
    musi pasowac do oczu...