  • 51. Data: 2013-07-30 08:35:56
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jul 2013 21:37:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce,
    bo
    > moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.

    Ba, jeśli program ma m.in. statyczny broadcast receiver i np. dzieli
    się z kimś jeszcze twoimi smsami (szpieg), to nie trzeba go
    "uruchamiać" żeby działał, wystarczy żeby był zainstalowany, więc
    czasami trzeba coraz odinstalować aby "włączyć" jakiś program.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2013-07-30 10:53:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-30 00:36, J.F. pisze:

    > Bierzesz takiego TurboPascala, i on nadal nic nie robi nieproszony.

    TurboPascal to język/kompilator, a którym dopiero można napisać
    coś działającego w konkretnym środowisku.

    > No ale wtedy komputer nie mial podlaczonego internetu.

    Już miały, zresztą do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
    Wystarczy intranet i trochę usług. W sumie to nawet tego nie
    potrzeba...

    > Calosc.

    Całość to mnóstwo różnych usług, funkcji itd.

    > Taki zwyczaj, ze robia to co opisano i nie wiecej.

    Najpierw musisz wiedzieć co ma robić, a tak naprawdę to niewiele
    osób wie, co robi taki Linux po zainstalowaniu - ba nawet nie mają
    pojęcia co zainstalowali i po co.

    > Ale ... duzy program, duzo rzeczy mozna ukryc.

    Mania prześladowcza. Programy w Androidzie też robią to co opisano.
    A jak robią coś więcej to tak jak w każdym innym systemie.

    > W nai zazwyczaj go nie widac.
    > Ale owszem, narzekam.

    Dla sportu na embedded system :)

    > A co, nie moge ?

    Nie no, możesz. Sensowne to specjalnie nie jest, ale co kto lubi.

    > A dlaczego nie moge miec kontroli nad uprawnieniami ?

    W podstawowe wersji jest tak zrealizowane, by użytkownik nie zrobił
    sobie krzywdy, by aplikacje były bezpieczne, jasno mówiły do czego
    chcą dostępu, system był stabilny itd. Nie pasuje - nie instalujesz.
    A jak ktoś się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
    się dalej na własną odpowiedzialność.

    > Program ma wymagania, a ja je ograniczam.
    > Owszem, ograniczylem to nie narzekam ze nie dziala ... choc czasem
    > moge jednak narzekac.

    Tak, dla sportu.

    > Dokladnie na tej samej zasadzie. Jesli np nie korzystam z wysylania
    > SMS, ktore jest opcjonalna funkcja programu, to czemu program nie
    > spelnia zasasadniczej funkcji bez takiego uprawniena ?

    Ponieważ tak sobie założył programista.

  • 53. Data: 2013-08-01 02:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 10:53:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > TurboPascal to język/kompilator, a którym dopiero można napisać
    > coś działającego w konkretnym środowisku.

    Ale tez przyklad programu. Rozbudowanego programu.
    Ale nie robiacego co mu sie podoba, tylko to co mu uzytkownik kazal.

    > Już miały, zresztą do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
    > Wystarczy intranet i trochę usług.

    Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

    > W sumie to nawet tego nie potrzeba...

    owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
    nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

    > Całość to mnóstwo różnych usług, funkcji itd.

    Ale:
    > Najpierw musisz wiedzieć co ma robić, a tak naprawdę to niewiele
    > osób wie, co robi taki Linux po zainstalowaniu

    Hm, na razie jeszcze robi to co mu sie kazalo/wybralo przy instalacji.

    > Mania prześladowcza.

    Juz zapomniales o CarrierIQ ?

    >Programy w Androidzie też robią to co opisano.

    Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

    > Dla sportu na embedded system :)

    nie, bo mam powody do narzekania.

    > Nie no, możesz. Sensowne to specjalnie nie jest, ale co kto lubi.

    A to musze zupe ugotowac, zeby narzekac ze jest za slona ?

    Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
    narzeka :-)

    > W podstawowe wersji jest tak zrealizowane, by użytkownik nie zrobił
    > sobie krzywdy, by aplikacje były bezpieczne, jasno mówiły do czego
    > chcą dostępu, system był stabilny itd. Nie pasuje - nie instalujesz.

    By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

    > A jak ktoś się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
    > się dalej na własną odpowiedzialność.

    Ale roota nie ma/jest utrudniony. To w koncu kupilem urzadzenie i mam
    nad nim wladze czy nie ?

    > Tak, dla sportu.

    Nie:

    > Ponieważ tak sobie założył programista.

    No i jak proramista na poczatku sprawdza czy program posiada
    uprawnienie do wysylania SMS i odmawia dalszej pracy jesli nie ma,
    mimo ze potem moze zadnego sms nie wysylac, to chyba mam prawo byc
    niezadowolony i narzekac ?

    J.

  • 54. Data: 2013-08-01 12:14:31
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.08.2013 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale roota nie ma/jest utrudniony. To w koncu kupilem urzadzenie i mam
    > nad nim wladze czy nie ?

    Uważaj, niedługo okaże się, że nie kupiłeś urządzenia
    tylko licencję na jego używanie...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 55. Data: 2013-08-01 18:11:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-01 02:36, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 30 Jul 2013 10:53:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Ale tez przyklad programu. Rozbudowanego programu.
    > Ale nie robiacego co mu sie podoba, tylko to co mu uzytkownik kazal.

    Litości - to może wirtualna maszyna Javy robi coś sama z siebie,
    czy to co użytkownika kazał?

    > Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

    W czasach TurboPascala nie było intranetu? To zdaje się w innym
    wymiarze żyjesz/żyłeś.

    > owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
    > nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

    Wręcz przeciwnie - właśnie wtedy różne formy życia systemów były
    realizowane w dość przemyślany sposób i dogłębną ich znajomością.
    Zabawne jest to, że wcześniej twierdziłeś, że nie żyły 'same',
    a teraz już twierdzisz, że zysk niewielki. Zysk z tego jednak był
    i to wcale nie taki mały.

    > Ale:
    >
    > Hm, na razie jeszcze robi to co mu sie kazalo/wybralo przy instalacji.

    Ja bym stwierdził, że często nie robi tego, co się komuś wydawało,
    kiedy kazał/wybrał...

    > Juz zapomniales o CarrierIQ ?

    Nie, tak, mania prześladowcza. Śledzony jesteś cały czas posiadając
    włączoną komórkę, używając konta bankowego itd.

    > Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

    Robią to co opisano, a że Tobie się to nie podoba...

    > nie, bo mam powody do narzekania.

    Znaczy nie widać to i tak ponarzeka, cóż...

    > A to musze zupe ugotowac, zeby narzekac ze jest za slona ?

    Nie musisz jej jeść, skoro wiesz że za słona. No, chyba że
    jesteś masochistą. W sumie nic mi do tego :>

    > Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
    > narzeka :-)

    Zasadniczo to bezsensowne jest narzekanie na to czego się nie ma,
    nie korzysta itd. Co do zakupów - mimo pewnych wad pewnych wyrobów,
    ich zakup może być całkiem sensowny.

    > By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

    Nie płacisz to są reklamy; zapłacisz - znikną.

    > Ale roota nie ma/jest utrudniony.
    > To w koncu kupilem urzadzenie i mam
    > nad nim wladze czy nie ?

    Masz nad nim władzę - możesz nie kupować, spalić, utopić.
    Jak chcesz korzystać to na zasadach na które się zgodziłeś.

    > Nie:

    Tak :>

> [...]
    > uprawnienie do wysylania SMS i odmawia dalszej pracy jesli nie ma,
    > mimo ze potem moze zadnego sms nie wysylac, to chyba mam prawo byc

    Jeżeli kupiłeś i Ci nie pasuje to zwracają od ręki pieniądze. Jeżeli
    był za darmo to napisz sobie lepszy i nie narzekaj.

  • 56. Data: 2013-08-02 00:07:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

    Dokładnie tak :-) G... tym się dokładnie zajmuje.

  • 57. Data: 2013-08-02 03:58:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 51f2c843$0$12137$c3e8da3$6...@n...astraweb.com

    > wyprawki, ale moze czegos nie wiem, wiec pytam. <rs>

    A jak synchronizować czas z serwerami NTP?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2013-08-02 04:04:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." x...@4...net

    > DOS nie zyl. linux tez nie, inne unixy podobnie.
    > Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
    > coraz mniejsza.

    Co jak co, ale Windows żyje zupełnie
    niezależnym/niekontrolowanym życiem. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2013-08-02 04:07:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 51f4ea8e$0$1456$6...@n...neostrada.pl

    > z rootem, możesz podzielić kartę pamięci na 2 partycje. jedna z nich będzie
    widziana jako karta sd, druga powiększy pamięć
    > urządzenia. ten obszar w którym są instalowane programy

    To chyba lepiej bez dzielenia. ;) Wszystko na ,,pamięć urządzenia''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2013-08-02 18:04:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 51f42843$0$1226$6...@n...neostrada.pl

    > W konsoli nie ma DOS-a. Najwyżej jest parę aliasów o nazwach
    > zgodnych z komendami z DOS.

    Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'