    Date: Thu, 01 Aug 2013 18:11:43 +0200
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: lamerskie pytanie o rootowanie

    W dniu 2013-08-01 02:36, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 30 Jul 2013 10:53:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Ale tez przyklad programu. Rozbudowanego programu.
    > Ale nie robiacego co mu sie podoba, tylko to co mu uzytkownik kazal.

    Litości - to może wirtualna maszyna Javy robi coś sama z siebie,
    czy to co użytkownika kazał?

    > Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

    W czasach TurboPascala nie było intranetu? To zdaje się w innym
    wymiarze żyjesz/żyłeś.

    > owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
    > nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

    Wręcz przeciwnie - właśnie wtedy różne formy życia systemów były
    realizowane w dość przemyślany sposób i dogłębną ich znajomością.
    Zabawne jest to, że wcześniej twierdziłeś, że nie żyły 'same',
    a teraz już twierdzisz, że zysk niewielki. Zysk z tego jednak był
    i to wcale nie taki mały.

    > Ale:
    >
    > Hm, na razie jeszcze robi to co mu sie kazalo/wybralo przy instalacji.

    Ja bym stwierdził, że często nie robi tego, co się komuś wydawało,
    kiedy kazał/wybrał...

    > Juz zapomniales o CarrierIQ ?

    Nie, tak, mania prześladowcza. Śledzony jesteś cały czas posiadając
    włączoną komórkę, używając konta bankowego itd.

    > Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

    Robią to co opisano, a że Tobie się to nie podoba...

    > nie, bo mam powody do narzekania.

    Znaczy nie widać to i tak ponarzeka, cóż...

    > A to musze zupe ugotowac, zeby narzekac ze jest za slona ?

    Nie musisz jej jeść, skoro wiesz że za słona. No, chyba że
    jesteś masochistą. W sumie nic mi do tego :>

    > Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
    > narzeka :-)

    Zasadniczo to bezsensowne jest narzekanie na to czego się nie ma,
    nie korzysta itd. Co do zakupów - mimo pewnych wad pewnych wyrobów,
    ich zakup może być całkiem sensowny.

    > By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

    Nie płacisz to są reklamy; zapłacisz - znikną.

    > Ale roota nie ma/jest utrudniony.
    > To w koncu kupilem urzadzenie i mam
    > nad nim wladze czy nie ?

    Masz nad nim władzę - możesz nie kupować, spalić, utopić.
    Jak chcesz korzystać to na zasadach na które się zgodziłeś.

    > Nie:

    Tak :>

    > No i jak proramista na poczatku sprawdza czy program posiada
    > uprawnienie do wysylania SMS i odmawia dalszej pracy jesli nie ma,
    > mimo ze potem moze zadnego sms nie wysylac, to chyba mam prawo byc
    > niezadowolony i narzekac ?

    Jeżeli kupiłeś i Ci nie pasuje to zwracają od ręki pieniądze. Jeżeli
    był za darmo to napisz sobie lepszy i nie narzekaj.