    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Thu, 1 Aug 2013 02:36:43 +0200

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 10:53:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > TurboPascal to język/kompilator, a którym dopiero można napisać
    > coś działającego w konkretnym środowisku.

    Ale tez przyklad programu. Rozbudowanego programu.
    Ale nie robiacego co mu sie podoba, tylko to co mu uzytkownik kazal.

    > Już miały, zresztą do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
    > Wystarczy intranet i trochę usług.

    Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

    > W sumie to nawet tego nie potrzeba...

    owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
    nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

    > Całość to mnóstwo różnych usług, funkcji itd.

    Ale:
    > Najpierw musisz wiedzieć co ma robić, a tak naprawdę to niewiele
    > osób wie, co robi taki Linux po zainstalowaniu

    Hm, na razie jeszcze robi to co mu sie kazalo/wybralo przy instalacji.

    > Mania prześladowcza.

    Juz zapomniales o CarrierIQ ?

    >Programy w Androidzie też robią to co opisano.

    Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

    > Dla sportu na embedded system :)

    nie, bo mam powody do narzekania.

    > Nie no, możesz. Sensowne to specjalnie nie jest, ale co kto lubi.

    A to musze zupe ugotowac, zeby narzekac ze jest za slona ?

    Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
    narzeka :-)

    > W podstawowe wersji jest tak zrealizowane, by użytkownik nie zrobił
    > sobie krzywdy, by aplikacje były bezpieczne, jasno mówiły do czego
    > chcą dostępu, system był stabilny itd. Nie pasuje - nie instalujesz.

    By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

    > A jak ktoś się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
    > się dalej na własną odpowiedzialność.

    Ale roota nie ma/jest utrudniony. To w koncu kupilem urzadzenie i mam
    nad nim wladze czy nie ?

    > Tak, dla sportu.

    Nie:

    > Ponieważ tak sobie założył programista.

    No i jak proramista na poczatku sprawdza czy program posiada
    uprawnienie do wysylania SMS i odmawia dalszej pracy jesli nie ma,
    mimo ze potem moze zadnego sms nie wysylac, to chyba mam prawo byc
    niezadowolony i narzekac ?

    J.