  • 11. Data: 2012-11-07 16:31:20
    Temat: Re: lakierowanie - kiedy rezygnujecie
    Od: Ra <r...@n...gazeta.pl>

    może i nie. Ale primo gość odjechał do garażu a ja nie bardzo
    zapamiętałem co to za auto. Ogólnie tak szło po grudzie dowiedzenie się
    co muszę zrobić że odpuściłem. Tym bardziej że nie miałem świadków kto
    na kogo wpadł

    > Ale pytanie "dlaczego" chyba dotyczyło umywania rąk przez policję.

    tak, przyjechali i pojechali

  • 12. Data: 2012-11-07 16:51:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > zamknięte osiedle - droga nie publiczna

    Czy gdy okradną mi mieszkanie, to policja też umywa ręce, bo mieszkanie
    jest niepubliczne?

    Przecież uszkodzenie czyjegoś samochodu nie podchodzi pod kodeks ruchu
    drogowego wiec czemu policja się tym nie chce zajmować?

    --
    MN

  • 13. Data: 2012-11-07 18:12:03
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-07 16:51, Marcin N pisze:

    > Przecież uszkodzenie czyjegoś samochodu nie podchodzi pod kodeks ruchu
    > drogowego wiec czemu policja się tym nie chce zajmować?

    Bo im się nie chce. Bo i tak umorzą postępowanie z powodu niemożliwości
    wykrycia sprawcy, bo przecież nikt się nie będzie bawił w dochodzenie w
    takiej sprawie. Lepiej więc zniechęcić poszkodowanego i jechać np. w
    krzaki suszyć.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 14. Data: 2012-11-07 19:07:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 18:12, R2r pisze:

    > Bo im się nie chce.

    Tak na pms powiedzieli, więc to pewnie prawda...

    > Bo i tak umorzą postępowanie z powodu niemożliwości
    > wykrycia sprawcy, bo przecież nikt się nie będzie bawił w dochodzenie w
    > takiej sprawie.

    A co mają zrobić, skoro świadków nie było, strata śmieszna, a
    poszkodowany nawet dokładnie nie wie co się stało i co to było.

    > Lepiej więc zniechęcić poszkodowanego i jechać np. w
    > krzaki suszyć.

    Tak, masz rację - ja nie mają zgłoszeń o obcierkach parkingowych
    czy kradzieżach ogórków z piwnic, to to jadą sobie posuszyć :>

  • 15. Data: 2012-11-07 19:44:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    >Czy gdy okradną mi mieszkanie, to policja też umywa ręce, bo
    >mieszkanie jest niepubliczne?

    Kodeks karny obowiazuje tez w prywatnym mieszkaniu, a kodeks drogowy -
    zasadniczo tylko na drogach publicznych.
    (aczkolwiek w przypadku wypadku niby nie tylko).

    >Przecież uszkodzenie czyjegoś samochodu nie podchodzi pod kodeks
    >ruchu drogowego wiec czemu policja się tym nie chce zajmować?

    Jakby bylo celowe, to owszem, z KK/KW, ale jak przypadkowe ... mozesz
    skarzyc prywatnie, nie musisz policji mieszac :-)
    Z reguly zreszta nie trzeba skarzyc, ubezpieczyciel wyplaci ..

    J.

  • 16. Data: 2012-11-07 20:42:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-07 19:44, J.F pisze:

> [...]
    > skarzyc prywatnie, nie musisz policji mieszac :-)
    > Z reguly zreszta nie trzeba skarzyc, ubezpieczyciel wyplaci ..

    Miałem 3 miesiące temu taką sytuację:

    Na parkingu osiedlowym ktoś wieczorem przywalił w mój zaparkowany
    samochód. Sąsiad widział to z okna i zapisał numery sprawcy, który
    uciekł. Wezwał policję, spisała protokół. Dostali numery sprawcy,
    spisali też moje zeznania. Po 2 tygodniach przesłuchali mnie na
    komendzie. Dwa tygodnie później sprawę zamknęli, bo się zorientowali, że
    to prywatna droga była. Nie szukali sprawcy, mimo, że mieli numery.

    I co Wy na to? Przecież to kpina.

    Na szczęście sam znalazłem sprawcę i z jego OC sprawę zakończyłem.

    --
    MN

  • 17. Data: 2012-11-07 20:48:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 20:42, Marcin N pisze:
    > W dniu 2012-11-07 19:44, J.F pisze:
    (...)

> [...]
    > komendzie. Dwa tygodnie później sprawę zamknęli, bo się zorientowali, że
    > to prywatna droga była. Nie szukali sprawcy, mimo, że mieli numery.

    No, szczególnie jak ludzie takie bajki opowiadają (bądź są nieświadomi
    swych praw i obowiązków, policji również).

    > Na szczęście sam znalazłem sprawcę i z jego OC sprawę zakończyłem.

    No popatrz - taka sama sytuacja, pełne dochodzenie, włącznie ze
    ściganiem sprawcy w związku z ucieczką z miejsca zdarzenia.
    Ja nikogo szukać nie musiałem...

  • 18. Data: 2012-11-08 07:57:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-07 20:48, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > No popatrz - taka sama sytuacja, pełne dochodzenie, włącznie ze
    > ściganiem sprawcy w związku z ucieczką z miejsca zdarzenia.

    Tak czułem, że ściemniali. Gdybym sam nie znalazł sprawcy to pewnie bym
    policji nie odpuścił.

    --
    MN