  • 1. Data: 2009-11-12 22:41:39
    Temat: ładowarka na baterie
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Witam,
    Jestem posiadaczem telefonu Nokia E51. Niby wszystko ok, cacy ale
    urządzenie pożera baterie w trymiga (dlatego ze z niego sporo korzystam)
    i ładowanie telefonu 2x dziennie stało sie norma i przykrym obowiązkiem
    za razem. Stad pomysł ładowania baterii telefonu za pomocą jakiegoś
    "adaptera" na paluszki AA.
    Jednak to co znajduje w sieci jest nie zadowalające. Interesuje mnie
    naprawdę niezła wydajność prądowa nawet 5Ah. Nominalne napięcie baterii
    w telefonie to 3,7V.
    załóżmy że kupie koszyczek 2x4xAA(2500mAh) to co dalej?
    Co zrobić żeby nie zepsuć telefonu?
    A może inne rozwiązanie?
    Pojemniejszych baterii już nie ma do mojego telefonu a żonglowanie nimi
    nie ma sensu.
    Jedyny warunek to niski koszt wykonania, wygoda użycia i waga do 250g.

  • 2. Data: 2009-11-13 00:31:39
    Temat: Re: ładowarka na baterie
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > nie ma sensu.
    > Jedyny warunek to niski koszt wykonania, wygoda użycia i waga do 250g.

    Najprostsze wyjście to 4 lub 5 akumulatorków AA... niestety, masz spore
    ograniczenie pojemności, ale moim zdaniem to nie problem (na jedno lub
    dwa ładowania wystarczą). Nie wiem jak w tych ładowarkach, ale pewnie
    trzeba będzie dodać rezystor szeregowo. Te nowe ładowarki dają 6V na
    luzie, 5V znamionowe (890mA).
    Równolegle łączyć kilku akumulatorków nie możesz, więc zastosowanie
    2x4xAA nie wchodzi w rachubę!! Możesz zastosować więcej połączonych
    szeregowo i przetwornicę obniżającą.. trzeba robić samemu (nie jest to
    trywialne) albo może poszukać gotowej (w ładowarce samochodowej??).
    Jednak osobiście polecałbym Ci zanabyć drogą kupna dodatkowy
    akumulatorek do swojego telefonu :). Faktem jest, że jest to wyjście
    najgorsze pod względem "organizacyjnym" - do ładowarki telefon można
    podłączyć zawsze, aby zmienić akumulatorek trzeba go jednak wyłączyć.
    Jednak jest najpewniejsze! Żadnych amatorskich przejściówek, koszyków,
    dodatkowych akumulatorków AA (pamiętaj, że takie NiMH wypada rozładować
    do końca ;)). Więc ogólnie kicha...
    A nie możesz korzystać z ładowarek samochodowych lub na USB??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-11-13 05:56:05
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Osadnik wrote:
> [...]
    > urządzenie pożera baterie w trymiga (dlatego ze z niego sporo korzystam)
    > i ładowanie telefonu 2x dziennie stało sie norma i przykrym obowiązkiem

    Jesli faktycznie az tyle rozmawiasz, to... moze warto rozwazyc zmiane
    telefonu (wiem, koszt...)? Albo baterii, bo moze jest zuzyta albo to jakas
    podrobka/zamiennik? Wszelkie pojemniki na baterie to bardzo upierdliwy
    dodatek, a napisales, ze zalezy Ci na wygodzie uzytkowania.

    k,

  • 4. Data: 2009-11-13 11:09:17
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A może inne rozwiązanie?

    Rozważam na razie teoretycznie, ale może spróbuj zastosować akumulator 12V
    od jakiejś elektroniki i do tego ładowarkę samochodową? Mam np. taki aku od
    zasilacza awaryjnego Telkomu. Jest mały (choć to pojęcie względne, dla
    Ciebie może byż za duży), pojemność 1,3 Ah. Nie wiem jak by to się
    przełożyło na ładowanie telefonu, pytanie jaka jest sprawność samochodowej
    ładowarki, ale można popróbować...

  • 5. Data: 2009-11-13 11:36:10
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > i ładowanie telefonu 2x dziennie stało sie norma i przykrym obowiązkiem
    > za razem. Stad pomysł ładowania baterii telefonu za pomocą jakiegoś

    kup drugą baterie i stacje ładującą (podejrzewam ze elektronika stacji
    bedzie podobna dla każdej baterii)

    ToMasz

    PS miałem tak w motoroli a925, teraz w samungu i780 i naprawde sie
    spisuje dobrze

  • 6. Data: 2009-11-13 11:53:40
    Od: Tomasz Kordat <t...@w...peel>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > nie ma sensu.
    > Jedyny warunek to niski koszt wykonania, wygoda użycia i waga do 250g.

    Zacznij od wyłączenia 3g, informacji o sieci i bt.
    Kup drugą baterię i ładowarkę do baterii.

    TK

  • 7. Data: 2009-11-13 13:03:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zacznij od wyłączenia 3g, informacji o sieci i bt.

    Praca w 3g zużywa bardziej baterie niż w GSM?? A to dlaczego??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-11-13 16:44:41
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    KILu pisze:

    > Jesli faktycznie az tyle rozmawiasz, to... moze warto rozwazyc zmiane
    > telefonu (wiem, koszt...)?

    Poł roku mam, nie wygadałem więcej niż 3 godzin, pożera mi głównie internet.

    Albo baterii, bo moze jest zuzyta albo to jakas
    > podrobka/zamiennik?

    LiPoly sie zużywa? Pół roku bardzo intensywnego używania.

    Schowam go w torbie niech leży, apotem w razie potrzeby wyciągam kabelek.

  • 9. Data: 2009-11-13 16:45:59
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    ToMasz pisze:

    > kup drugą baterie i stacje ładującą (podejrzewam ze elektronika stacji
    > bedzie podobna dla każdej baterii)

    Przekładanie baterii wiążę sie z wyłączeniem telefony, upierdliwym jest
    wczytywani wszystkich aplikacji de novo.

  • 10. Data: 2009-11-13 16:47:01
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tomasz Kordat pisze:

    > Zacznij od wyłączenia 3g, informacji o sieci i bt.
    > Kup drugą baterię i ładowarkę do baterii.

    Nie wyłączę bo mi jest potrzebne.