  • Data: 2012-02-08 18:48:22
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jest kilka prostych sztuczek, tylko się o nich łatwo zapomina... np.
    > tankowałem ON i zapomniałem dolać "do smaku" trochę benzyny.
    >
    > Rezultat - paliwo nie docierało do silnika.

    iirc dolanie benzyny owszem zapobiega galarecie w przewodach paliwowych,
    ale i zarazem zmniejsza liczbe cetanowa oleju, czyli paliwo dociera,
    ale z zaplonem gorzej.

    ja ostatnio i owszem dolalem 10% benzyny do standardowego diesla
    na stacji tesco (dostarcza orlen), ale skutkuje to 2..3 krortnym kreceniem
    10-letnim, 2-litrowym hdi przy -20 st.C. zreszta przy dieslu z orlenu
    na kazdych swiatlach widze w lusterkach chmurke spalin.
    dzis po wypaleniu polowy baku dolalem sobie lotos dynamic
    i ewidentnie czuje, ze silnik lepiej bangla, a z wydechu chmurka nie leci :)