-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "j.r." <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: ładowanie akumulatora samochodowego
Date: Sun, 24 Jan 2010 18:15:06 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 22
Message-ID: <hjhv6q$hqt$1@news.task.gda.pl>
References: <b...@4...com>
<5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 88-199-105-7.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1264353307 18269 88.199.105.7 (24 Jan 2010 17:15:07 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jan 2010 17:15:07 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-Antivirus: avast! (VPS 100124-0, 2010-01-24), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:580399
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik wrote:
>> Swoja droga ciekaw jestem ile w tych zaleceniach prawdy.
>> Samochod jakos pradu nie reguluje.
>
> za alternatorem siedzi stabilizator napięcia 14,4V
> konstrukcja alternatora (moc) ogranicza maksymalny prąd.
Jesli dobrze kojarze to prad ladowania w samochodzie moze
osiagnac maksymalna moc alternatora np. w Skodzie Felicji
to ok 70 A przy akumulatorze 45Ah.
Gdy akumulator jest rozladowany (10-11,5V) w pierwszym
momencie po rozruchu (jesli zalapie) pelne 70A idzie na jego
ladowanie, jednak po chwili gdy wzrosnie napiecie na jego
zaciskach do ok 14,4V regulator ogranicza prad wyjsciowy
aby napiecie dalej nie wzrastalo skutkujac ladowaniem
akumulatora mniejszym pradem, gdy przestanie pobierac
prad sie naladuje :-)
W/g mnie jest to ladowanie metoda napieciowa ktora
nadaje sie tylko dla akumulatorow kwasowych.
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.10 18:07 J.F.
- 24.01.10 21:43 Dariusz K. Ładziak
- 24.01.10 21:55 J.F.
- 25.01.10 13:10 RoMan Mandziejewicz
- 29.01.10 15:36 Mirek
- 29.01.10 18:15 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=