  • 41. Data: 2013-03-26 22:59:24
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > A nie można ich po prostu skleić ze sobą?

    To nie pliki txt :)

    --
    pozdrawia Adam
    /oto cula, biblioteka lapack zoptymalizowana dla cuda, lepsza od quad-core!/

  • 42. Data: 2013-03-26 23:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2013, Janko Muzykant wrote:

    > Z tym jest taki burdel, że praktycznie co seria telewizorków, to
    > trzeba dokładnie sprawdzić nie tylko konkretny kodek, ale zakres bitrate'ów,
    > przy których to nie wariuje, a czasem okazuje się, że i tak sprawnie pracuje
    > tylko stary, dobry xvid (obecnie chyba najbardziej uniwersalny, choć na dziś
    > już mało efektywny).

    Tak właśnie mam w rzeczonym przypadku.
    Nawet AVI z VXID 640x480 i "rozsądnym" bitrate wylatuje.
    Telefon do serwisu skończył się informacją "to za dużo" :>
    Płytę DVD odtwarza.

    > Ciężko zatem cokolwiek określić w ciemno.

    Do tego zmierzałem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2013-03-26 23:48:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2013, Tomasz wrote:

    > Avidemux - jest to dokladnie to o co rozpoczalem caly watek.
    [...]
    > Zaden poprzedni program nie byl w stanie tego zrobic.

    Weź teraz te poprzednie programy, które masz poinstalowane,
    i sprawdź, czy nadal nie umieją.

    Dostałeś info - instalator AviDemux dogrywa kodeki.
    I teraz problemy są *wyłącznie* dwa:
    - czy dany program rozumie format pojemnika
    - czy ma kodeki

    > Taki wypasiony program jak Vegas Studio 100 scalanie tych samych plikow robil
    > przez 16 minut

    Bo je rekompresował, co w tym dziwnego, to pewnie program do OBRÓBKI,
    prawda? No to domyślnie zakłada, że chcesz coś obrabiać, a nie kopiować.
    Trzeba mu *wyłączyć* obróbkę - za wyjątkiem programów "one click"
    na ogół coś takiego znajdziesz.
    Przykładowo - jak rozumiem, odpalałeś np. VirtualDub. Tak?
    No to drobiazg - ale to też program do obróbki, i jak się chce bez
    rekompresji trzeba mu to "powiedzieć", wybrać bez rekompresji.
    Zakładka Video->DirectStreamCopy

    > Ten program Avidemux powinien byc dodawany do softweru firmowego producentow
    > aparatow fotograficznych.

    Ta. "Nie bierzemy odpowiedzialności"... :D

    > Na nastepne watki na ten sam temat powinno sie odpowiadc jednym slowem:

    Nie, to Twoje zdanie.
    Nikt Ci nie broni pilnować i odpowiadać :), nikt Ci takoż nie broni
    pouczać, ale to ostatnie może być ... nieskuteczne ;)

    > http://sourceforge.net/projects/avidemux-mswin/?sour
    ce=dlp

    Nie mam nic przeciw ;)
    Ale może tego VD wypróbuj... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2013-03-26 23:53:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Po prostu wydawalo mi sie ze ten sposob kompresji isnieje od kilku lat.

    Jeszcze raz: prawie nikt ("prawie" robi sporą różnicę :D) nie
    ładuje do programu kodeków, czyli rzeczonych "sposobów kompresji"!
    Robią to tylko ci, którzy uważają (słusznie lub nie) że mają
    jakiś "ekstra" kodek (być może *płatny*, w tym może leżeć sedno)
    i dlatego "zaszywają" go w programie. Ale z reguły dodają również
    następną opcję.
    Z powodu niżej (kilka kodeków) robią tak również niektórzy inni
    dostawcy programów, i np. w FormatFactory znajdziesz zakładkę
    "install inside codecs to system" (w zaawansowanych), z czego
    można skorzystać.
    Skoro w systemach (khem... "udziału Windows" nie pomijając)
    zaistniał standard w którym można OSOBNO załadować funkcje kodujące
    i dekodujące (stąd nazwa) i z każdego OSOBNEGO programu ich
    następnie dowolnie używać, to istotna większość przypadków jest
    TAK obsługiwana.
    Zupełnie osobna sprawa, to jakość radzenia sobie przez programy
    z przypadkami kiedy jest kilka kodeków na ten sam algorytm
    (ale jest "ścieżka domyślna").

    Po prostu nie masz właściwego "sposobu kompresji" w swoim oprogramowaniu.
    Piszą Ci wielkimi literami: TO GO ZAŁADUJ!

    Druga sprawa, to "pojemnik".
    I tu rzeczywiście program może być przeszkodą, jak go nie rozumie.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2013-03-27 08:33:45
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Nie mam nic przeciw ;)
    > Ale może tego VD wypróbuj... ;)

    Dzieki Twoim postom zrozumialem nieco co to sa kodeki i po co i jak pracuja
    programy do obrobki filmow .
    Z ta wiedza bedzie mi duzo latwiej jeszcze raz wyprobowac niektore programy
    w tym i VD.
    --
    Tomasz

  • 46. Data: 2013-03-27 19:46:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A nie można ich po prostu skleić ze sobą?

    tylko trzeba kupić odpowiedni klej ;-)

  • 47. Data: 2013-03-27 19:56:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz" <t...@g...com> writes:

    > No wlasnie o takie sklejanie mi chodzilo tylko nie wiedzialem jak.
    > Teraz widze jeden z kolegow pisze ze robi to zwyklym poleceniem DOSowym
    > copy /b plik1.m2ts + plik2.m2ts wynik.m2ts .
    > Nie probowalem czegos takiego.
    > Ale Ty, skoro zabierasz glos to z pewnoscia robisz tak na codzien.
    > Podziel sie z nami ta wiedza.

    Proszę bardzo, ale nie wiem czy ta informacja będzie przydatna. Ja to
    robię metodą:

    cat plik1 plik2 plik3 > plik_wynikowy

    Alternatywnie:
    cat plik2 >> plik1

    Czasem przydają się także rozmaite mutacje w stylu:
    dd bs=$((XXX)) skip=YYY seek=ZZZ conv=notrunc itd.

    Nie jestem pewien czy wersja z catem jest dostępna w produktach MS.
    Natomiast pamiętam, że kilkanaście lat temu, a może nawet mniej, robiłem
    w niejakim DOSie takie copy/b i działało to prawidłowo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2013-03-27 20:00:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > To nie pliki txt :)

    No to co. Nazwa .m2ts sugeruje, że zawartość to MPEG-2 transport stream.
    Takie także można sklejać ze sobą, zwłaszcza jeśli to są pliki
    o jednakowej strukturze (przypuszczam że niektóre playery mogą mieć
    problem, choć teoretycznie nie powinny, ze sklejonymi plikami .m2ts,
    z różnymi np. PIDami).

    MPEG-2 TS nie używa żadnych lokalnych nagłówków (w rodzaju nagłówka
    pliku itp), wszystkie rekordy mają jednakową długość (188 bajtów, ew.
    + 4 bajty w przypadku AVCHD).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2013-03-27 20:19:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Porównaj sobie to, co robią aparaty z jakimś dobrym... piratem, który
    > w 700MB potrafi wsadzić gładziutki film hd. A niby h264 jest tu i tu.

    Te 700 MB, to pewnie mamy zdecydowanie inne standardy jakościowe. Albo
    myślisz o bardzo krótkim filmie. Zresztą nawet w SD to jest za mało żeby
    uzyskać sensowną jakość.

    Różnice oczywiście istnieją: CBR vs VBR, używanie ramek I-P-B vs tylko
    I i P, parametry kwantyzacji, CABAC vs CAVLC itd. - ale bez przesady,
    nie da się uzyskać dużego zmniejszenia bitrate bez znaczącej utraty
    jakości.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2013-03-27 20:40:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Te 700 MB, to pewnie mamy zdecydowanie inne standardy jakościowe. Albo
    > myślisz o bardzo krótkim filmie. Zresztą nawet w SD to jest za mało żeby
    > uzyskać sensowną jakość.

    Też nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem. Wiadomo, że na stopklatce
    można znaleźć to i owo, ale jest naprawdę nieźle. I podobnie jak przy
    bitrate typowych filmów z aparatów (ok. 20Mbps).

    --
    pozdrawia Adam
    /na ścianach powiesiłem mazy, zdjęcia to ja mam za oknem.../