eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminglaczenie raytracingu i rasteryzacji › Re: laczenie raytracingu i rasteryzacji
  • X-Received: by 10.140.84.233 with SMTP id l96mr58509qgd.14.1392656365676; Mon, 17 Feb
    2014 08:59:25 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.84.233 with SMTP id l96mr58509qgd.14.1392656365676; Mon, 17 Feb
    2014 08:59:25 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!c10no26734862igq.0!news-out.google.com!dr7ni182qab.1!nntp.google.com!f11
    no22240920qae.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
    mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 17 Feb 2014 08:59:25 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <ldtcs5$22c$1@news.vectranet.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=93.154.205.70;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 93.154.205.70
    References: <c...@g...com>
    <ldtcs5$22c$1@news.vectranet.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: laczenie raytracingu i rasteryzacji
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 17 Feb 2014 16:59:25 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:205174
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 17:20:19 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
    > W dniu 2014-02-10 15:17, firr pisze:
    >
    > ...
    >
    > > np zakladam ze ekran ma 38 cm szerokosci, 30 cm wysokosci
    >
    > > a moje oko jest 100 cm od niego, wtedy promien dla lewego gornego rogu na
    poczatek w (-19,-15,+100) i kierunek
    >
    > > to samo tylko znormalizowane )))
    >
    > >...
    >
    >
    >
    > Nie jestem pewien, czy o to Ci chodzi. Zamiast definiowac promien w
    >
    > jakichs centymetrach, od razu chwyc wspólrzędne (metryczne) dla kazdego
    >
    > piksela. Wygeneruj i przesledz tyle promieni, ile pikseli ma Twój ekran.
    >
    >
    >
    > Mówiac inaczej - wysyłaj promien od oka, przez dany piksel i dalej ku
    >
    > scenie. Będzie wolno, ale tak uczciwie, jak dany ekran pozwala.
    >
    >
    nie tojest zrodlem problemu z promieniami sobie
    poradzilem - problem jest w zrobieniu poprawnej rasteryzacji kulki - kulka przy
    projekcji takiej
    jak w rasteryzerze (nie wiem jaka to jest nawet ofizjalna nazwa tej projekcji)
    zamienia sie czesto
    w elipse- rowniez wartisci z nie sa kuliste

    w moim rasteryzerze mam zupelnie kuliste rzutowanie kulki (oparte na dwu
    bressenhamach (kod mojego wymyslu) - chodzi o przerobienie tego tak by rasteryuzacja
    sceny (chociazby dla kulek ) dawala
    wyniki zgodne z jej raytracerowaniem - a 1) nie wiem jak to sie transformuje tj jak
    kulka (x,y,z, R)
    przychodzi w elipse (x',y', ? ? ?) a 2) jak to pozniej wyrasteryzowac najlepiej
    bressenhamem -
    moze cos by sie znalazlo w google ale samo szukanie takich trudniejszych rzeczy
    zczasami moze trwac z tydzień - tak ze na razie dla mnie chyba nie do zrobienia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 18.02.14 07:57 firr

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: