eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikałączenie akumulatorówRe: łączenie akumulatorów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.61
    .MISMATCH!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <obrc1q$f8q$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <oc0s7v$ug8$1@node2.news.atman.pl>
    <x...@b...co.uk>
    <rkxsh36h7nnd$.dlg@badworm.pl>
    In-Reply-To: <rkxsh36h7nnd$.dlg@badworm.pl>
    Subject: Re: łączenie akumulatorów
    Date: Wed, 5 Apr 2017 19:52:05 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 33
    Message-ID: <58e52ec7$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.117.214
    X-Trace: 1491414727 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 83.30.117.214:50047
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2483
    X-Received-Body-CRC: 631305593
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716159
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rkxsh36h7nnd$....@b...pl...
    Dnia Tue, 4 Apr 2017 23:43:01 +0100, el_es napisał(a):
    >> Uwazaj tylko, albo przynies ten naladowany blisko do samochodu i
    >> tam
    >> podlacz, albo, jesli podjedziesz innym samochodem blizej i
    >> podlaczysz
    >> 'na zywca', bez odlaczania w 'dawcy', to WYLACZ SILNIK tego
    >> 'dobrego'
    >> pojazdu, bo prostownik alternatora moze nie wytrzymac takiego
    >> pradu.

    >A ja się wielokrotnie spotkałem z wersją, że w samochodzie będącym
    >źródłem prądu należy wprowadzić silnik na obroty rzędu 2000 rpm przed
    >próbą uruchamiania "biorcy".

    Tak jest - mozna i takie wyliczenia wyczytac.

    Tez sie troche boje o prostownik, ale:
    -alternator ma ograniczona wydajnosc pradowa, i diody powinny prad
    nominalny zniesc,
    -kable, szczegolnie jak tanie, ogranicza ten prad i IMO tam gora 50A
    poplynie - tzn na tanich kablach, co to plastiku jest fi 6mm, a miedzi
    fi 3mm albo i mniej :-)
    Na porzadnych bedzie wiecej, ale i tak raczej ponizej wydajnosci
    wspolczesnych alternatorow (100-200A)
    -kazde doladowanie akumulatora biorcy przed rozruchem spowoduje, ze z
    dawcy poplynie mniejszy prad i krocej.
    -moze byc potrzebne pewne minimalne napiecie u biorcy ... i tu jest
    istotne czy kable sa zasilane z 10V czy 14 :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: