  • Data: 2018-12-21 18:15:33
    Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest bardzo skuteczne ... ale dlaczego ABS mialby byc mniej skuteczny ?
    > On wlasnie to robi, tylko lepiej, bo i czujniki ma, i osobno w kazdym
    > kole reguluje :-)

    Ja sprawdzałem tylko na śniegu i wydawało mi się, że czułem dużą
    różnicę. Tłumaczę to tak: dla zadziałania ABS potrzebny jest poślizg
    (OK, niekoniecznie pełna blokada koła). Potem włącza się ABS - z pewnym
    opóźnieniem. Potem od włączenia się ABS do przywrócenia przyczepności
    też mija jakiś czas. I przez cały ten czas (od rozpoczęcia poślizgu do
    jego zakończenia w wyniku działania ABS) samochód nie hamuje. Niby to
    jest krótki okres, ale powtarza się co cykl pracy ABS. Pytanie, dlaczego
    po prostu wtedy nie hamować na granicy przyczepności? Bo, jak rozumiem,
    przyczepność zrywa się nie od razu. Na śliskim śniegu z błotem wydawało
    mi się, że stałe trzymanie pedału hamulca na niezbyt dużej sile
    hamowania dość szybko prowadziło do włączenia ABS, w odróżnieniu od
    stukania stopą w pedał.

    Mam znajomą pani doktor fizyki, muszę z nią to przekonsultować...