eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykurs/coś podnoszące umiejętności - śląsk/opolskie/dolnośląskie? › Re: kurs/coś podnoszące umiejętności - śląsk/opolskie/dolnośląskie?
  • Data: 2010-11-24 14:56:19
    Temat: Re: kurs/coś podnoszące umiejętności - śląsk/opolskie/dolnośląskie?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-24 14:44, Marcin N pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości grup
    >
    > Może niektórzy potraktują to jak żart, ale najbezpieczniej zacząć naukę
    > "czegoś więcej" od... gier komputerowych.
    >
    > Polecam zakup dobrej kierownicy i ze dwóch współczesnych gier.
    > Zapewniam, ze gry nauczą pozbyć się złych odruchów i nabyć dobrych w
    > przypadku poślizgu (mniej lub bardziej kontrolowanego) i innych
    > nietypowych zachowań pojazdu.
    A co konkretniej (z softu) byś polecił? Parę gier macałem, ale wrażenia
    z gra vs rzeczywistość to nieporozumienie. Nie ma nic wspólnego jazda w
    colin.ileśtam z prawdziwą jazdą prawdziwym autem po odcinku. Choćby
    powyłączać wszystkie wspomagacze/idiotoodporności, to realizmu (dla
    osoby która parę odcinków specjalnych za kierownicą ma za sobą) to ma
    tyle co oglądanie pornosa vs seks ;) Ale może ja na zły soft trafiłem,
    lub marne kontrolery, lub po prostu mam skrzywienie jakieś.
    Choćby samo wyczucie prędkości - patrz na relacje w TV/internecie z
    jakiegoś onboard-cam - wszystko wygląda tak woooolno, bo kamera/nagranie
    z powodu efektu stroboskopowego spowalnia odczuwalną prędkość. Przy
    pewnej prędkości robi się naprawdę szybko, to w kamerze/komputerze nie
    da się w ogóle prowadzić/odczuwać prędkosci bo różnica obrazu między
    klatką.1 a klatką.2 wynosi 1/60s (przy 60Hz odświeżaniu obrazu na LCD) a
    to wynosi dobrych ileśtam metrów przebytych przez pojazd. Może jakby
    zastosować "stary dobry" CRT z odświeżaniem typu 200Hz ?
    A może to tylko ja mam tak wzrok/postrzeganie zwichrowane?
    W miarę dokładne wyczucie prędkości (np zbliżającego się auta z
    przeciwka) jest wg mnie bardzo istotne w realnej jeździe (dlatego np po
    zmroku, gdy trudniej określić jak szybko zbliżają się odległe światła,
    jeżdżę dużo bardziej asekuracyjnie).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173