-
1. Data: 2011-08-24 08:29:08
Temat: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: "Artur_PT" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
wady silników ?
lista 1
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-12-poradnik
lista 2
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-22-poradnik
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-08-24 09:30:43
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
> http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-12-poradnik
> http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-22-poradnik
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
Pozdrawiam
Paweł
-
3. Data: 2011-08-24 10:45:41
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>
W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
> W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
>> http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-12-poradnik
>> http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-22-poradnik
>
> I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
>
>
> Pozdrawiam
> Paweł
Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady
zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)
-
4. Data: 2011-08-24 10:54:07
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
>> I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
> Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady
> zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)
Oczywiście był to gorszej jakości Bosch, wyprodukowany na specjalnie
wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;)))))
Pozdrawiam
Paweł
-
5. Data: 2011-08-24 12:27:23
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
> I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali
się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
które obecnie trafiają do nas i się psują.
Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie
(kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
gra.
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria
silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i
głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo
kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA.
Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
napisał niestety.
Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
w prasie i TV.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
6. Data: 2011-08-24 12:36:02
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
> Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
> zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
> 200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
> -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
"serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...
Pozdrawiam
Paweł
-
7. Data: 2011-08-24 12:44:22
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ
> W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
> wymienia od czasu do czasu.
Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
Mazdy i godzina do dwóch w serwisie.
Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
Tiaa...
> Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
> "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...
True. Z drugiej strony co się dziwić... ja się boję jeździć do mechaników,
w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli
monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzęgło mi tak wyregulowali, że się w
końcu wyślizgało i w rezultacie poszło na śmietnik szybciej niż powinno
(wcześniej, nie ukrywam, żona dwa razy lekko przypaliła). ;)
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
8. Data: 2011-08-24 12:48:56
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):
> W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
> wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.
Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30
groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.
Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących
teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
A potem - "panie, te francuzy to gówno.."
* - młotek + majzel
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
9. Data: 2011-08-24 12:55:58
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:
>> W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
>> wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
> One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.
Nie nadgryzałem ich, w ręku wyglądają na miedziane.
> Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30
> groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
> wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.
Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i
"korka".
> Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących
> teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
> korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
> A potem - "panie, te francuzy to gówno.."
:-D
Pozdrawiam
Paweł
-
10. Data: 2011-08-24 14:53:21
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
> ciekawy artykuł,
> czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
> wady silników ?
>
> lista 1
> http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-12-poradnik
> lista 2
> http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
ak-ognia-22-poradnik
>
2.5TDi VAG potwierdzam, widziałem kilka silników z taką usterką. 3.0TID
Isuzu również potwierdzam. Do tego dodałbym B205 i B235 od Saaba -
problem z odma, zbyt mało wydajna pompa oleju, niedostateczne smarowanie
i zacieranie się układu korbowo-tłokowego. Starsze B204 i B234 były o
wiele wytrzymalsze.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis