-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o3ubuj$dt0$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
<o3umn3$dg0$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<X...@l...net>
<4...@g...com>
In-Reply-To: <4...@g...com>
Subject: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
Date: Mon, 2 Jan 2017 13:54:30 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 75
Message-ID: <586a5a6f$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.208.98
X-Trace: 1483364976 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 83.7.208.98:51610
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 152165062
X-Received-Bytes: 4247
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596415
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
>Pomijajac wady produkcyjne to na trwalosc akumulatora najwiekszy
>wplyw ma uzytkownik.
>Przekroczenie jakiegos magicznego napiecia, znajdujacego sie w
>okolicach 15V powoduje bardzo szybkie zniszczenie akumulatora.
Tylko, ze to praktycznie sie nie zdarza.
Awaria regulatora musiala by byc.
Albo zamilowanie do dlugotrwalego ladowania prostownikiem ... o to
latwiej, jak ktos wygodny garaz ma.
>Troche wolniej sie niszczy jak bedzie za male napiecie w czasie
>ladowania, w okolicach 13V jest to napiecie.
Na tyle wolniej, ze rok i na smietnik ?
>Czesto slysze ze teraz to chujowe prostowniki robia, i ze ktos ma
>taki co zagotuje elektrolit.
To nie wiem jakie.
Moj "zwykly prostownik" ma co prawda napiecie szczytowe ~19V, i jak
najbardziej potrafi gazowac akumulatorem.
Ale to jest delikatne gazowanie, prad spada ponizej 1A, akumulator
jest ledwo cieply.
Co oczywiscie tez akumulatorowi szkodzi, ale nie tak, ze go w pare
godzin zalatwi.
>A jak ktos musi podladowac akumulator bo na przyklad zostawil
>wlaczona jakas lampke albo pojechal na wakacje
>i przez trzy tygodnie alarm rozladowal akumulator to lepiej niech
>odpali na kable z innego samochodu niz pierdoli sie z ladowaniem z
>prostownika.
>A jak juz musi z prostownika to ma byc to prostownik do akumulatorow
>rozruchowch.
>I nie do oporu niech laduje a dwie trzy godziny zeby wbic tyle zeby
>wystarczylo na odpalenie.
>Reszte zrobi alternator.
Hm ...
-jak sie ma kable i drugi samochod pod reka, to dla kregoslupa lepiej
tak odpalic, ale czy dla akumulatora lepiej ?
-prostownik rozruchowy oczywiscie bedzie swietny do szybkiego
odpalenia, ale rzadko kto takowy ma,
-"zwykly prostownik" po 15 minut do godziny ladowania jest w stanie
taki silnik zapalic.
-akumulator pozostaje jednak nienaladowany, a jak sie zgadzamy - ten
stan mu szkodzi. Naladowanie do pelna potrwa pare godzin ...
wiec co wybierasz:
a) pogodzic sie z tym i nic nie robic, ryzykujac, ze jutro tez nie
zapali, bo 3 km bylo za malo
b) przejechac tych 500 km,
c) przypomniec sobie, ze przeciez codziennie stoisz dwa razy po pol
godziny w korku, to sie w tydzien naladuje, mimo swiatel, wycieraczek,
ogrzewania szyb.
d) przeprosic sie z prostownikiem na cala noc ..
>Zaraz JF blysnie ze ktos ma samochod zabytkowy co ma byc w gotowosci.
Takiego tam mastera uzywanego raz na tydzien :-)
.Taki ktos ma sobie kupic porzadny prostownik ze zrodlem napieciowym
14,2V i podlaczy go na stale. Amen.
Amen bylby, jakbys napisal 13.5V, a nie 14.2. Troche za duzo. Juz
nawet nie wszystkie samochody tyle maja w alternatorze.
I takowe "prostowniki" sa, np do motocykli, co to stoja pol roku w
garazu.
Moga byc osobne malutkie, moze byc funkcja w "prostowniku" - "trickle
charge".
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.17 15:26 Zenek Kapelinder
- 02.01.17 18:13 J.F.
- 02.01.17 18:26 J.F.
- 05.01.17 11:26 ąćęłńóśźż
- 05.01.17 12:25 J.F.
- 05.01.17 23:42 Scobowski
- 05.01.17 23:50 Jawi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=