eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykupowałem dzisiaj akumulator...Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o3ubuj$dt0$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <o3umn3$dg0$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <4...@g...com>
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Subject: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Date: Mon, 2 Jan 2017 13:54:30 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 75
    Message-ID: <586a5a6f$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.208.98
    X-Trace: 1483364976 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 83.7.208.98:51610
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 152165062
    X-Received-Bytes: 4247
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596415
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >Pomijajac wady produkcyjne to na trwalosc akumulatora najwiekszy
    >wplyw ma uzytkownik.
    >Przekroczenie jakiegos magicznego napiecia, znajdujacego sie w
    >okolicach 15V powoduje bardzo szybkie zniszczenie akumulatora.

    Tylko, ze to praktycznie sie nie zdarza.
    Awaria regulatora musiala by byc.
    Albo zamilowanie do dlugotrwalego ladowania prostownikiem ... o to
    latwiej, jak ktos wygodny garaz ma.

    >Troche wolniej sie niszczy jak bedzie za male napiecie w czasie
    >ladowania, w okolicach 13V jest to napiecie.

    Na tyle wolniej, ze rok i na smietnik ?

    >Czesto slysze ze teraz to chujowe prostowniki robia, i ze ktos ma
    >taki co zagotuje elektrolit.

    To nie wiem jakie.
    Moj "zwykly prostownik" ma co prawda napiecie szczytowe ~19V, i jak
    najbardziej potrafi gazowac akumulatorem.
    Ale to jest delikatne gazowanie, prad spada ponizej 1A, akumulator
    jest ledwo cieply.

    Co oczywiscie tez akumulatorowi szkodzi, ale nie tak, ze go w pare
    godzin zalatwi.

    >A jak ktos musi podladowac akumulator bo na przyklad zostawil
    >wlaczona jakas lampke albo pojechal na wakacje
    >i przez trzy tygodnie alarm rozladowal akumulator to lepiej niech
    >odpali na kable z innego samochodu niz pierdoli sie z ladowaniem z
    >prostownika.
    >A jak juz musi z prostownika to ma byc to prostownik do akumulatorow
    >rozruchowch.
    >I nie do oporu niech laduje a dwie trzy godziny zeby wbic tyle zeby
    >wystarczylo na odpalenie.
    >Reszte zrobi alternator.

    Hm ...
    -jak sie ma kable i drugi samochod pod reka, to dla kregoslupa lepiej
    tak odpalic, ale czy dla akumulatora lepiej ?
    -prostownik rozruchowy oczywiscie bedzie swietny do szybkiego
    odpalenia, ale rzadko kto takowy ma,
    -"zwykly prostownik" po 15 minut do godziny ladowania jest w stanie
    taki silnik zapalic.
    -akumulator pozostaje jednak nienaladowany, a jak sie zgadzamy - ten
    stan mu szkodzi. Naladowanie do pelna potrwa pare godzin ...
    wiec co wybierasz:
    a) pogodzic sie z tym i nic nie robic, ryzykujac, ze jutro tez nie
    zapali, bo 3 km bylo za malo
    b) przejechac tych 500 km,
    c) przypomniec sobie, ze przeciez codziennie stoisz dwa razy po pol
    godziny w korku, to sie w tydzien naladuje, mimo swiatel, wycieraczek,
    ogrzewania szyb.
    d) przeprosic sie z prostownikiem na cala noc ..

    >Zaraz JF blysnie ze ktos ma samochod zabytkowy co ma byc w gotowosci.

    Takiego tam mastera uzywanego raz na tydzien :-)

    .Taki ktos ma sobie kupic porzadny prostownik ze zrodlem napieciowym
    14,2V i podlaczy go na stale. Amen.

    Amen bylby, jakbys napisal 13.5V, a nie 14.2. Troche za duzo. Juz
    nawet nie wszystkie samochody tyle maja w alternatorze.

    I takowe "prostowniki" sa, np do motocykli, co to stoja pol roku w
    garazu.
    Moga byc osobne malutkie, moze byc funkcja w "prostowniku" - "trickle
    charge".

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: