    From: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kupno apararu - dystrybucja niemiecka - faktura polska
    Date: Tue, 11 Aug 2009 16:55:16 +0200

    Witam

    To co Ciebie powinno interesowac to Ustawa o szczególnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej z dnia 27 lipca 2002r.

    > Mam dwa pytania:
    > 1. Czy taki zakup ma jakies minusy w porownaniu z zakupem z dysrtybucji
    > polskiej (brak instrukcji PL nie ma dla mnie znaczenia)?

    No nie wiem, czy moga Ci sprzedac bez polskiej instrukcji - vide: art. 3 p.
    5 i 6 ww. ustawy (ale nigdy nie przerabialem klotni o instrukcje w j. PL).

    > 2. To Canon, gwarancja 12 miesiecy. Jak to jest z kolejnymi 12 miesiacami?

    To znaczy, ze gwarancja trwa 12 miesiecy i to na zasadach okreslonych przez
    gwaranta w karcie gwarancyjnej (vide rowniez art. 13 przytoczonej ustawy).
    Jesli zas chodzi o niezgodnosc towaru z umowa, to nalezy odwolac sie znowu
    do przytoczonej na wstepie ustawy i przyjrzec sie art. 4 p. 1
    (odpowiedzialnosc sprzedajacego za niezgodnosc towaru z umowa) oraz art. 10
    p. 1 (okres odpowiadania za niezgodnosc towaru z umowa przed kupujacym
    wynosi 2 lata z dalszymi zastrzezeniami). Szczegolowo o niezgodnosci towaru
    z umowa traktuja art. od 4 do 12 (warto sie z nimi zapoznac wraz ze
    stosownym komentarzem).
    Warto tez podkreslic, ze gwarancja nie wyklucza mozliwosci dochodzenia
    roszczenia z tytulu niezgodnosci towaru z umowa (vide art. 13 p. 4).
    Zatem nie traktuj tego jako 12 + 12 m-cy, ale jako 12 m-cy gwarancji i
    rownolegle 24 m-ce na reklamacje.

    > Czy to juz zalezy od sklepu? To znaczy jezeli maly sklepik, ktory moze
    > zniknac z rynku to cos trace?

    No tak, bedzie trudno dochodzic roszczenia z tytulu "niezgodnosci towaru z
    umowa". Przerabialismy to na przyklad przy okazji AGE Computer.

    Pozdrawiam
    Darek

    4324 (20090811) __________