  • Data: 2016-03-07 18:31:14
    Temat: Re: [kupno] Berlingo / Doblo / Coś Innego !?
    Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-06 o 15:02, LinFanQri pisze:
    > Witam.
    (...)
    > Zapomniałem o jakimś aucie / silniku?

    Jest jeszcze Opel Combo.
    Jeżdżę 14 lat tym kredensem, od samej nowości. Niektórzy się
    podśmiewają, ale na razie nie zamierzam sprzedawać.
    320 tys km, zero zużycia oleju. Silnik 1.7 DTI, trochę słaby, ale po
    mieście nie wychodzi poza 6l nawet zimą. Autostrada 100 - 140 km/h +
    klima - 6,02 litra. Teraz dojeżdżam ponad 40 km do pracy pali nieco
    poniżej 5,5.
    Przez około 300 tys km jeżdżony zawsze na krótkich odcinkach (poza
    urlopami), zero problemów z tym związanych

    Zalety
    100% cynkowanych blach
    oszczędny
    bardzo mało awarii
    bardzo dużo miejsca w środku

    Wady:
    najbrzydszy ze wszystkich
    najniżej się siedzi
    trochę mało mocy
    brak ogrzewania w mieście (oszczędny silnik), poza miastem też długo się
    rozgrzewa. Osłona chłodnicy niewiele daje. Myślę, że pomogłaby osłona
    silnika od spodu.

    Poważniejsze naprawy:
    2x przednie zawieszenie, jest trochę za słabe do diesla, ale ja zwalniam
    zawsze na wybojach i nie mam z tym problemu
    2x moduł sterujący pompą - oryginał kosztuje jakieś chore pieniądze, ale
    wkładałem regenerowany.