  • 11. Data: 2014-01-08 16:38:17
    Temat: Re: kupiłem sobie radio...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 08 Jan 2014 14:00:36 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Pytales o Jave a nie o Dalvika.

    Tu masz o Dalviku i ART:

    http://www.extremetech.com/computing/170677-android-
    art-google-finally-
    moves-to-replace-dalvik-to-boost-performance-and-bat
    tery-life

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-01-08 17:08:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Android szybszy ?
    > Szybszy procesor ... czy natywny program pod CE wolniejszy od
    > interpretowanej Javy ? Czy ona wcale nie taka interpretowana ?

    No wiesz, ja im tam benchmarków nie robiłem (bo i nawet na WIn ce nie
    byłoby jak).
    Ale - widać w działaniu.

    GUI w androidzie płynne , jak ta lala. W dodatku jakieś wsparcie
    sprzętowe dla grafiki 3D jest, bo wszystkie animowane tapety 3D, gry itp
    smigają lepiej niż na moim tablecie.

    A w WIN CE - animacja "przewijania" bo to tylko w cudzysłowie można tak
    nazwać, ma jakieś 5 klatek/sek. No prehistoria.

    To samo z nawigacją - w iGO na WIn CE nie ma mowy o jakiejś płynności -
    a Synic na andoridzie działa płynnie - a to akurat bardzo ważne.

    Zresztą różnic na niekorzyść WIN CE było więcej - ale za to miało to
    radio sporo lepszy obraz. No ale - funkcjonalność ważniejsza.

  • 13. Data: 2014-01-08 17:59:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Po dlugiej walce kupiles zepsute radio. Nie lepiej bylo kupic nie
    > zepsute?

    Ach, jak ja lubię takich mądralińskich.

    Po pierwsze ono jest sprawne. Tyle, że jak dla mnie jakość wyświetlacza
    jest marna. Ale pewnie dla 95% ludzi jest całkiem ok.

    Po drugie - jak mi wskażesz, gdzie w Łodzi albo Warszawie lub
    najbliższych okolicach można pojechać i obejrzeć na miejscu i potestować
    kilka różnych car-pc , z takich, które będą mi pasować do Nissana
    Navary, to wtedy pogadamy.

    Bo ja, po poszukiwaniu nie znalazłem. Więc na allegro sobie znalazłem
    firmę z Białegostoku, która ma tego sporo w ofercie ( a tych firm tam
    jest ze 3 góra) wybrałem 2 radia różnych firm zresztą , które mi
    pasowały możliwościami, i kupiłem oba - żeby sobie jedno wybrać.

    I tak przetestowanie i cała zabawa zajęła mi 3 dni. O dużo za dużo jak
    na taki gadżet.

    Praktycznie test tych urządzeń zrobiłem :) powinienem to opisać gdzieś,
    tylko czasu nie mam. Nawet fotki wyświetlaczy porobiłem, żeby porównać
    jakoś obiektywnie bardziej.

    Może napiszę 2 słowa to się komuś przyda ;

    radia to te ;

    ********************** Win CE :

    http://allegro.pl/wifi-3g-dvb-t-gps-2din-dvd-divx-sd
    -usb-pip-i3808777639.html

    zalety :

    - zdejmowany panel przedni
    - wygodniejsza regulacja kąta ustawienia wyświetlacza
    - ładniejsze GUI
    - wyświetlacz o dobrej jakości - naprawdę ładnie wygląda
    - szybko się uruchamia - 12 sek.
    - odbiornik DVB-T
    - przyłącza AV wyprowadzone na kabelkach ( na złączu oczywiście) - nie
    zajmuje dodatkowo miejsca z tyłu radia.

    wady :

    - animacje GUI proste i powolne ( na oko z 5 kl/sek.)
    - dziwna organizacja menu (są właściwie 2 menu główne - różnie
    wyglądają, i co innego zawierają. w jedną stronę się je zmienia dotykiem
    - w drugą - klawiszem. Dziwnie i nieintuicyjnie.
    - iGo działa bez płynności. O jakichś tam budynkach 3D to raczej
    pomarzyć można tylko.
    - w ogóle o komforcie obsługi GUI niema mowy - niby się to menu przewija
    paluszkiem - ale cholerycznie topornie to działa.
    I to nawet chyba nie kwestia złego działania dotyku - tylko systemu.
    - radio nieco szumi (przy takich samych ustawieniach i antenie
    androidowe nie szumi)

    W ogóle - wygoda i nowoczesność GUI jest do dupy.
    Np. odtwarzanie plików z USB wygląda jak w DVD - prosta lista jak w
    MS-DOS, żadnej estetyki.

    - nie działa switch USB podłączony do USB.
    Czyli na raz nie da się podłączyć dongla WiFi + pendrive z muzyką

    - nie udało mi się uruchomić TV - odbiornik pokazywał 25% sygnału.
    PC-towy dongle DVB-T łapie już mi tam obraz. To radio niestety nie.

    - nie sprawdziłem działania przeglądarki - dongle WiFi, które miałem nie
    działa z tym radiem. Z kolei Modem USB 3G, który miałem - też nie
    działa. Trzeba kupować jakiś dedykowany.

    Ale widząc prędkość systemu - rewelacji się nie spodziewam.

    ******************* Android :

    http://allegro.pl/car-pc-android-xtrons-gps-divx-2di
    n-dvd-usb-sd-i3812729519.html

    Zalety :

    - bardzo płynne GUI, w dodatku z wsparciem 3D.
    Tak typowo - tabletowo. No i nawigacja, mimo większych możliwości
    łatwiejsza. Na radio są 2 przyciski "back" i "HOME" i to załatwia
    wszystko. A działa bardzo szybko - no tzw. "responsywność" wzorowa.

    - Ogólnie GUI dużo nowocześniejsze (np. w radio można paluszkiem
    przeciągnąć nazwę z RDS na pole zapisu stacji - i potem mamy ładnie
    nazwane stacje. W Win CE tylko wyświetlane są częstotliwości.

    Np. w obsłudze bluetootha można sobie zaimportować kontakty z telefonu
    jednym przyciskiem.

    - zaskakująco dobrze działa przeglądarka internetowa ( lepiej niż na
    moim tablecie Pentagram tab 10 ).

    - nawigacja SYGIC płynniutka i co równie ważne - można sobie przyjemnie
    konfigurować , że dźwięk nawigacji np. tylko z lewego głośnika.

    UWAGA - w WIN CE jest strasznie wkurzająca rzecz - podczas używania navi
    kiedy jest włączone radio , każdy komunikat navi wycisza radio w 90%. Te
    skoki głośności są bardzo wkurzające - i nie daje się tego inaczej
    skonfigurować.

    - na USB można podpiąć switch - wszystko działa prawidłowo.
    - obsługa plików na karcie SD, USB itp - bardzo przyjemna - jak to na
    androidzie. Odtwarzacz sam sobie wyszukuje np. okładki do płyt, itp.
    No multimedia pełną gębą.

    Wady :

    - gorszy LCD - mniejszy kontrast, mniejsza jasność.
    W dodatku przy zmianie kąta patrzenia lewo-prawo kontrast się zmienia;
    najgorszy ma kierowca, najlepszy pasażer :)

    Win Ce nie ma tego efektu wcale - tam obraz jest mniamuśny :)

    - wkurzająca regulacja kąta pochylenia LCD ; w win ce są do tego osobne
    przyciski. Tutaj do tego celu służą przyciski głośności - tyle, że
    przytrzymane. Do dupy pomysł.

    - długi start - 36 sekund ! W tym czasie oczywiście leci animacja z
    robocikiem...

    - nie zdejmowany panel
    - złącza AV w postaci gniazd RCA na tylnej ściance - to zajmuje ciut
    więcej miejsca.

    - "tabletowy" wygląd GUI. No wersja WIN CE chyba jest ładniejsza
    graficznie. Możliwość ustawienia sobie animowanych tapet na androidzie
    jest niby fajna (a niektóre są naprawdę cool) - ale w sumie to raczej
    przeszkadza chyba.

    Ale za to radio WIN-CE ma wieśniacką animację na starcie (przejeżdża
    autko :) ) - potem pojawia się co prawda wybrane logo, no ale to autko
    na samym starcie to żenada :)

    Internet testowany na dongle WiFi.
    Modem USB 3G który mam do aero2 nie działa (trzeba kupić dedykowany).

    ********************

    Poza tym - dźwięk jest nieco lepszy z Androida ( i jakby lepsze
    możliwości regulacji barwy). Nie duża różnica, ale jest.

    Czyli - jeśli ktoś nie musi mieć sprawnego i szybkiego komputerka w
    aucie, i w sumie korzysta głównie z radia, ew. jako monitora do kamery
    cofania, oraz nawigacji (ale takiej "słabej") - może brać win ce.

    Oczywiście na WIN CE nie można sobie nic zainstalować ( bez włamu do WIN
    CE, ale nie znalazłem żadnych informacji jak to zrobić w tym radio).
    Znaczy można podmienić prosto program do nawigacji na coś innego - no
    ale to raczej do kitu rozwiązanie.

    W androidzie oczywiście można sobie instalować bez problemu - chociażby
    np. program do podglądu ODB, jak ktoś ma w aucie, czy tam inne "angry
    birds" ( te akurat są już zainstalowane, można sobie pograć w czasie
    jazdy :D )

    Z tym, że to jest android 2.3 chyba a nie najnowsze 4 !

    Radia grzeją się podobnie (około 38 st. górna pokrywa).
    W ogóle , choć to różne firmy (ERISIN win ce, XTRONS android), to
    wyglądają, jakby powstały może nie w tej samej hali, ale na tej samej
    działce przynajmniej :)

    Choć minimalne różnice są - np. ten sposób wypuszczenia złącz.
    Materiały i wykonanie na tym samym poziomie.

    No to chyba tyle, nie pamiętam więcej :)

  • 14. Data: 2014-01-08 18:03:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > - nie działa switch USB podłączony do USB.
    > Czyli na raz nie da się podłączyć dongla WiFi + pendrive z muzyką

    mała korekta - mam tu na myśli TYLNE gniazdo USB (duże).
    Bo radia oba mają też małe na froncie. I jeśli z niego korzystać - to da
    się. Ale kto lubi żeby mu z przodu coś dyndało ?

  • 15. Data: 2014-01-08 18:34:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 08 Jan 2014 17:59:52 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Ach, jak ja lubię takich mądralińskich.
    >
    >Po pierwsze ono jest sprawne. Tyle, że jak dla mnie jakość wyświetlacza
    >jest marna. Ale pewnie dla 95% ludzi jest całkiem ok.

    To dlaczego nei odeslesz jak ci nie lezy?

    A.L.

  • 16. Data: 2014-01-08 18:58:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Wed, 08 Jan 2014 05:12:59 +0100, sundayman

    >Po dlugiej walce kupiles zepsute radio. Nie lepiej bylo kupic nie
    >zepsute?

    Ech, zeby to bylo takie proste. Tysiace parametrow, kazdy moze byc
    przykry, a wiekszosci nie ma jak sprawdzic.

    P.S. Telewizor kupie. 40" ... to jedno co wiem., I co tu wybrac zeby
    nie byl "zepsuty" ?

    J.

  • 17. Data: 2014-01-08 20:07:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    A czy robiąc research tych odbiorników natknąłeś się na takie, które
    może odbierać radio internetowe przez wbudowany moduł gsm?
    Potrzebuje takie radio do samochodu i do domu, przy czym do domu
    wystarczy, żeby miało wifi - jest coś takiego w ogóle? Pod jakim
    hasłem szukać takich wynalazków?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-01-09 02:31:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-08 20:07, Marek pisze:
> [...]
    > takie radio do samochodu i do domu, przy czym do domu wystarczy, żeby
    > miało wifi - jest coś takiego w ogóle? Pod jakim hasłem szukać takich

    Przez "wbudowany" to nie , ale w obu tych radiach można to zrobić ;

    podłączasz do USB modem 3G, i masz internet, a wtedy - słuchasz sobie
    normalnie z internetu. Można też użyć WiFi - no ale wtedy musisz mieć
    internet Wifi ( co w samochodzie też można zrobić, są takie fajne małe
    modemy/routerki które zasadniczo są modemem 3G, ale dodatkowo robią za
    mini-router WiFi. ).

  • 19. Data: 2014-01-09 02:35:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To dlaczego nei odeslesz jak ci nie lezy?

    Dlatego , że ja chcę mieć takie radio. I ono mi całkiem "leży" poza
    jakością obrazu.

    Jak wskażesz inne, które ma te same możliwości, a ekran lepszy - to
    wtedy daj znać. Ja nie znalazłem. Poza tym, nie widzi mi się testowanie
    po kolei iluś tam urządzeń, bo nie mam na to czasu. Nie mam też czasu i
    ochoty na budowanie własnego carputera. No ochotę, to może bym miał. Ale
    czasu za cholerę.

    W tym jest wszystko super, poza TFT. A że można go wymienić - to trzeba
    to zrobić po prostu i po sprawie.

    Jeszcze coś jest niejasne ?

  • 20. Data: 2014-01-09 02:59:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > P.S. Telewizor kupie. 40" ... to jedno co wiem., I co tu wybrac zeby nie
    > byl "zepsuty" ?

    Przede wszystkim poczytaj o "smart tv", i o tym co i komu one wysyłają,
    żebyś potem nie był zdziwiony, że tv robi ci zdjęcia kamerką do skypa,
    jak się przytulasz do żony ( a jeszcze gorzej, jak nie do żony :).

    Ja tam na szczęście mam zwykłą plazmę, i nieprędko kupię TV z kamerą,
    albo przynajmniej zakleję ją gumą do żucia :)