  • 1. Data: 2009-02-08 20:12:14
    Temat: ktoś kto zna się na optyce
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    szukam osoby która zna się na optyce
    jest po polibudzie ze specjalizacją czy też amatorsko w lot łapie
    zagadnienia dot. optyki

    jakbyście znali taką duszyczkę chętną do pomocy to zapraszam na priva...

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-08 21:16:54
    Temat: Re: ktoś kto zna się na optyce
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
    > szukam osoby która zna się na optyce
    > jest po polibudzie ze specjalizacją czy też amatorsko w lot łapie
    > zagadnienia dot. optyki

    Ale jakiej optyki? Optyka to cholernie szeroka dziedzina (zarówno czysto
    techniczna "po polibudzie" jak i w podejściu uniwersyteckim). I pewnie
    każdą z nich da się jakoś pogodzić z fotografią ;)

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 3. Data: 2009-02-08 21:25:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-08 21:12:14 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > jakbyście znali taką duszyczkę chętną do pomocy to zapraszam na priva...

    Może po prostu zadaj pytanie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-08 21:37:59
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    JA wrote:

    > Może po prostu zadaj pytanie.

    nie chciałem zadawać pytania bo to OT - ale może jednak ma to sens...

    1. chodzi o to jak policzyć wielkość (wymiary) pryzmatu Dove-Wallastona w
    szczególnym przypadku dachowym (pryzmat ten odbija obraz w dwóch
    płaszczyznach)
    2. jakie są zależności przy dobieraniu soczewek płasko-wypukłych w układzie
    kondensora

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-02-08 23:40:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-08 22:37:59 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

> [...]
    > płaszczyznach)
    > 2. jakie są zależności przy dobieraniu soczewek płasko-wypukłych w

    No, jeżeli ktoś wie, to pewnie się zgłosi.
    Ja nie wiem.
    Zapewne trzeba znać parametry fizyczne szkła.