  • 11. Data: 2017-01-07 14:30:12
    Temat: Re: który telefon?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    adam <a...@p...onet.pl> Wrote in message:
    > I jeszcze jedna wątpliwość: Samsung A5 2016 czy Samsung s6.
    > Różnica w cenie ok 500PLN, czy warto dopłacać do S6?

    Wiadomo, s6 lepszy, i to sporo, ale pytanie ile masz kasy na
    pierdoły i czy wolisz widać te pół melona na te lepszość czy być
    co innego ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 12. Data: 2017-01-07 16:29:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 07.01.2017 15:29, Yerine Ictimai wrote:
    > może
    >
    > Jest jeszcze taka kwestia, że takie osoby jak np ja robią od razu
    > ROOT'a i nabijają tzw Knox'a, co oznacza kłopoty z gwarancją,
    > wobec tego wówczas lepiej brać tańsze modele bo ryzyko może
    > okazać się bardzo kosztowne.

    Przerabialem KNOXa w serwisie podczas naprawy gwarancyjnej - gwarancja
    anulowana.

    > Ale przeciętni użytkownicy inwestować w droższy model który jest
    > pod troskliwą opieką wsparcia gwarancyjnego, pewnie powinni
    > ;)

    Jak dla mnie w zasadzie nie ma potrzeby obecnie rootowac telefonu. Sporo
    zmienilo sie w Androidzie od kilku lat.

  • 13. Data: 2017-01-07 16:37:26
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Jak dla mnie w zasadzie nie ma potrzeby obecnie rootowac telefonu. Sporo
    > zmienilo sie w Androidzie od kilku lat.

    Przykładowo, dla oszczędności baterii i wydajności (wyrzucenie
    badziewia z RAMu) zawsze dużo można zrobić poprzez ROOTa, a
    baterii jednak co jak co ale zawsze brakuje ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 14. Data: 2017-01-07 16:42:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 07.01.2017 16:37, Yerine Ictimai wrote:

    > Przykładowo, dla oszczędności baterii i wydajności (wyrzucenie
    > badziewia z RAMu) zawsze dużo można zrobić poprzez ROOTa, a
    > baterii jednak co jak co ale zawsze brakuje ;)

    To wlasnie kolejna rzecz, do ktorej w duzym stopniu nie potrzebuje
    roota: teraz zbedne aplikacje mozna po prostu wylaczyc a ich
    aktualizacje przed wylaczeniem zostana usuniete.
    Zas usuwanie aplikacji mocno złączonych z systemem jak to robi Samsung
    moze w pewnych sytuacjach prowadzic do problemow ze stabilnoscia.
    Oczywiscie jesli ktos ma do tej zabawy zapal to dardzo dobrze, przy
    okazji pozna specyfike systemu, jego budowe, co da sie zrobic, co nie.
    Mi juz to minelo :)

  • 15. Data: 2017-01-07 16:42:32
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Przerabialem KNOXa w serwisie podczas naprawy gwarancyjnej - gwarancja
    > anulowana.

    A co dokładnie Ci w telefonie popsuło się?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2017-01-07 16:44:55
    Od: atm <...@v...pl>

    On 07.01.2017 16:42, Yerine Ictimai wrote:

    > A co dokładnie Ci w telefonie popsuło się?

    Zaczął sie odklejac wyswietlacz od obudowy. Totalnie fizyczna sprawa,
    prawda? Niestety, nabity NOX i po gwarancji.

  • 17. Data: 2017-01-07 21:39:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Zaczął sie odklejac wyswietlacz od obudowy. Totalnie fizyczna sprawa,
    > prawda? Niestety, nabity NOX i po gwarancji.

    Ja się zatrzymałem na Noki 3310 więc sorry za głupie pytanie.
    Czyli że jakbym w moim kompie zamienił preinstalowanego windowsa
    na linux-a to stosując tą zasadę straciłbym gwarancje?

    Proszę poprawcie mnie jeśli źle piszę
    W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby komputer.
    W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby smartfon.

  • 18. Data: 2017-01-07 22:13:21
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Bolko <s...@g...com> Wrote in message:
    > Proszę poprawcie mnie jeśli źle piszę
    > W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby komputer.

    Przecież napisany przez deweloperów spoza kręgu "certified by M$"
    program może sprawić przepalenie pikseli, w laptopie poluzowanie
    zawiasów od ekranu, wypadnięcie klawiszy w klawiaturze, a poprzez
    zasilacz: rozwalenie najbliższej stacji transformatorowej co
    pozbawi energii elektrycznej całego dystryktu i wywoła szereg
    pożarów.
    Jak widać, gwarancja jako taka to małe piwo, jak w zakupionym np w
    sklepie dla idiotów laptop z JEDYNIE legalnym systemem
    operacyjnym - skasujesz ten system i zastąpisz go linuksem
    wówczas możesz stanąć wobec perspektywy wypłacenia mieszkańcom
    okolic bardzo wysokich odszkodowań za straty które ponieśli w
    wyniku opisanych kataklizmów, oraz dodatkowo GIGANTYCZNYCH
    odszkodowań "GIGANTOWI z Redmond" za straty moralne i
    zniesławienie.

    > W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby smartfon.

    Jak to, od wyjątkowo dobranych instrukcji kodu może telefon wygiąć
    się, mogą fizyczne przyciski wyskoczyć, wyświetlacz może popsuć
    się, wodoszczelny telefon od wody może mieć zwarcia, i jak
    tutaj kolega wspomniał część obudowy może odkleić się - są to
    autentyczne przypadki nie uznania przez serwisy gwarancyjne, o
    których ludzie skarżyli się na forach.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 19. Data: 2017-01-07 22:56:48
    Od: atm <...@v...pl>

    On 07.01.2017 21:39, Bolko wrote:

> [...]
    > W tym momencie nie ma oprogramowania które fizycznie uszkodziłoby smartfon.

    Jesli przywrocisz KNOXa do stanu fabrycznego zapewne mozesz liczyc na
    wielki "szacun" na forach zwiaznanych z custom ROMami i bootloaderami.
    A co tracisz? Np mozliwosc uzycia telefonu w systemie KNOX, ktory
    zapewnia bezpieczenstwo i administrowanie danymi w telefonach
    uzytkowanych biznesowo.
    Poza tym przypuszczalnie usluga Samsung Pay idzie do kosza, wiec to nie
    jest tak, ze wgrasz ponownie stock ROM i wszysto wroci do pierwotnego
    stanu. Telefon zostaje nieodwracalnie zmodyfikowany.

  • 20. Data: 2017-01-07 22:57:55
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

> [...]
    > tutaj kolega wspomniał część obudowy może odkleić się - są to
    > autentyczne przypadki nie uznania przez serwisy gwarancyjne, o

    W Polsce jebią Polaków na potęgę:

    - wersje poszczególnych modeli przeznaczonych "na Polskę" są
    okrojone w specyfikacjach i jednocześnie droższe - w porównaniu
    np. do Niemiec (przykładowo: Huawei P9 lite, polski ma o 1GB
    mniej RAMu i jest o 100zł droższy niż sprzedawane w
    Niemczech)

    - w Polsce mamy dwóch dostawców kanałów na platformie satelitarnej
    i żaden nie oferuje karty abonenckiej która by chodziła na
    dekoderze kupionym niezależnie, np z Enigmą itp,
    podczas gdy np w Niemczech jest to bardzo popularne i rynek
    takich dekoderów jest niezwykle bogaty, jest szereg wydawnictw,
    kanałów tematycznych przeznaczonych dla hobbystów lubiących
    majstrować w swych dekoderach

    ... (przykładów można mnożyć)
    albo wreszcie:

    - w Niemczech jest respektowana dyrektywa Komisji Europejskiej
    1999/44/CE z której wynika że modyfikacje software'owe nie mogą
    wpływać na zobowiązania gwarancyjne dotyczące sprzętu i po
    stronie producenta każdorazowo jest obowiązek udowodnić że
    ingerencja użytkownika w oprogramowanie spowodowała usterkę
    SPRZĘTOWĄ, więc takiego Knox'a Samsung może sobie tam
    wsadzić!

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=687
    84788
    Wątek w newsgroups: http://tinyurl.com/z5slarq

    Polacy są spolegliwi jak widać i kiedy bóg z serwisu gwarancyjnego
    orzekł: "Knox nabity to naprawa zasilacza = 1000zł"
    to klient z podkulonym ogonem pospiesznie się wycofuje, przecież
    dyrektywy Komisji Europejskiej w Polsce nie obowiązują,
    może za wyjątkiem tych co nakazują likwidację stoczni tp.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/