    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: którędy do Pragi?
    Date: Thu, 04 Feb 2010 22:14:44 +0100

    Adam pisze:
    > witam,
    > wybieram sie w przyszłym tygodniu do pragi z częstochowy i nie wiem jak
    > jechać.
    > Dla mnie najbardziej naturalna jest droga przez Cieszyn Brno ale znajomy
    > forsuje Zgorzelec i przez Niemcy.
    > Podrzućcie coś biorąc pod uwagę że może trochę śnieżyć.

    IMO zależy od ilości śniegu i prognoz.

    Jeżeli będą trudne warunki i czujesz się na siłach, to omijałbym
    autostradę, bo raz że i tak nie da się pędzić, a dwa że na autostradzie
    jak się coś stanie to jesteś 5h w plecy.
    Jak coś się stanie na drodze standardu krajowej, to mając mapę/nawigacje
    bez problemu zawrócisz, cofniesz się kawałek i nadkładając 10km drogi
    objedziesz zator.

    A jak ostro sypie to co i rusz coś stoi. Warto mieć też CB.

    Droga przez Niemcy to bardzo dużo autostrady i w dobrych warunkach
    dojedziesz znacznie szybciej, zwłaszcza jak przyciśniesz.
    Pomimo że to 200km więcej Google Maps mówią że trasa dużo szybsza.