-
Data: 2010-05-11 17:24:33
Temat: Re: kto ma rację?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-05-11, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
>> Zwłaszcza to hamowanie prawie do zera przed każdym skrzyżowaniem bo ktos
>> będzie chciał skręcić w lewo nie ma nic wspólnego z korkowaniem...
>
> Nie chcę Ciebie martwić, ale na tę okoliczność są stosowane zapisu
> w Konwencji wiedeńskiej, oraz w naszym PoRD - znaczy się pudło.
Możesz zacząć używać konkretów?
>>> Wręcz przeciwnie - przejedź się np. Niemczech, czy w ogóle do Wielkiej
>>> Brytanii. Zdziwiłbyś się, jak można bez wątpliwości i zagadek poruszać
>>> się w ruchu lewostronnym bez reguł w postaci prawej ręki itd. To jest
> ^^^^^^^
>>> właśnie dobry kodeks drogowy i stosowne oznakowanie.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>
>> Kodeks *I* stosowne oznakowanie to nie sam kodeks.
>
> Czy ja mam to farbkami namalować? Kodeks swoją ścieżką - nie może być
> wewnętrznie sprzeczny, bądź pozwalać na debilną interpretację
> literalną (czego mamy tutaj zwolenników), tylko na interpretację
> zgodną z intencjami ustawodawcy - stąd wiele zapisów w PoRD jest
> zbędne, bądź stoi w sprzeczności z zasadami ogólnymi.
Zwróć uwagę, że w omiawianej w tym wątku sytuacji po namalowaniu jedynie
kilku kresek na jezdni nikt (no, prawie nikt) nie miałby żadnych
wątpliwości na temat pierwszeństwa. Bez zmiany kodeksu, konwencji, zadań
drogówki i systemu szkoleń kierowców.
>> Oraz nie zapominajmy
>> o egzekwowaniu przepisów tego kodeksu, AFAIR jazda lewym pasem bez
>> wyprzedzania w Nieczech jest "nieco" mocniej ścigana niż u nas...
>
> A co to ma do rzeczy? Skoro w Polsce nie pilnują, to należy kodeks
> zmienić na gorszy? Tak?
Rzeczywistość ma dużo do rzeczy, abstrakcyjne pomysły w praktyce się nie
sprawdzą.
>>> Gdyby kodeks i oznakowanie były poprawne, to by nie było kłopotów
>>> z interpretacją.
>>
>> Ale nie są i prędko nie będą.
>
> Aha, czyli należy akceptować patologiczną sytuację w tej materii..
Nie, ale też nie należy sądzić, że zmiana samego kodeksu cokolwiek
poprawi po za statystykami drogówki.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.10 18:54 Jurand
- 11.05.10 18:58 r...@k...pl
- 11.05.10 19:30 Artur Maśląg
- 11.05.10 19:41 Artur Maśląg
- 11.05.10 20:30 Jurand
- 11.05.10 20:46 Tom N
- 11.05.10 20:53 Jurand
- 11.05.10 21:18 Tom N
- 11.05.10 22:18 Krzysiek Kielczewski
- 11.05.10 22:37 Krzysiek Kielczewski
- 12.05.10 01:48 Gotfryd Smolik news
- 12.05.10 02:00 Gotfryd Smolik news
- 12.05.10 09:05 Jurand
- 12.05.10 10:03 Jarek Pudelko
- 12.05.10 10:24 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=