    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma rację?
    Date: Tue, 11 May 2010 17:24:33 +0200
    <hs91ip$2tv$1@inews.gazeta.pl> <hs92lr$78f$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hs9ckq$bfk$2@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hsatfp$6nm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hsbrii$bt$1@inews.gazeta.pl>

    On 2010-05-11, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Nie chcę Ciebie martwić, ale na tę okoliczność są stosowane zapisu
    > w Konwencji wiedeńskiej, oraz w naszym PoRD - znaczy się pudło.

    Możesz zacząć używać konkretów?

    > ^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czy ja mam to farbkami namalować? Kodeks swoją ścieżką - nie może być
    > wewnętrznie sprzeczny, bądź pozwalać na debilną interpretację
    > literalną (czego mamy tutaj zwolenników), tylko na interpretację
    > zgodną z intencjami ustawodawcy - stąd wiele zapisów w PoRD jest
    > zbędne, bądź stoi w sprzeczności z zasadami ogólnymi.

    Zwróć uwagę, że w omiawianej w tym wątku sytuacji po namalowaniu jedynie
    kilku kresek na jezdni nikt (no, prawie nikt) nie miałby żadnych
    wątpliwości na temat pierwszeństwa. Bez zmiany kodeksu, konwencji, zadań
    drogówki i systemu szkoleń kierowców.

    > A co to ma do rzeczy? Skoro w Polsce nie pilnują, to należy kodeks
    > zmienić na gorszy? Tak?

    Rzeczywistość ma dużo do rzeczy, abstrakcyjne pomysły w praktyce się nie
    sprawdzą.

    > Aha, czyli należy akceptować patologiczną sytuację w tej materii..

    Nie, ale też nie należy sądzić, że zmiana samego kodeksu cokolwiek
    poprawi po za statystykami drogówki.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski