  • 51. Data: 2016-08-01 09:39:50
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 08:19, Shrek wrote:
    > To się robi pasem obok ronda. Ile stłuczek dziennie tam jest?

    Słuczke widziałem jedną na 5 lat. Miejscowi doskonale wiedzą że świat
    składa się głównie z ignorantów i przepuszczaja cwaniaków. Sytuacje
    polepsza oznakowanie poziome bo zazwyczaj w ostatniej chwili ktoś daje
    po hamulcach widząc linie warunkowego zatrzymania.

  • 52. Data: 2016-08-01 09:41:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kaczin j...@p...interia.pl ...

    > Na rondzie oczywiście Liwiusz ma rację.
    > Tyle ze w Polsce takich czystych rond nie uswiadczysz - praktycznie kazde
    > poprzedzone jest znakiem ustap pierwszenstwa co diametralnie zmienia ogólną
    > regułę...

    Ja znam takie dwa:
    https://www.google.pl/maps/@51.1175881,17.0890541,3a
    ,75y,82.99h,76.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1saqEOzXbokFUVC
    Hv6oDhmrA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    Wrocław. Proszę poklikać sobie z każdej strony tego ronda i pooglądać
    znaki. Nie ma znaku, że ruch okrężny, ale okrągły trawnik na środku jest
    i wokół niego się jedzie.

    I drugie:
    https://www.google.pl/maps/@52.1773106,21.018673,3a,
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

    Nieco mniejsze, nawet znak z rondem jest, ale na takim pierwszeństwo ma
    ten z prawej, skoro żółtego trójkąta nie ma.

    Generalnie trzeba uważać :-)

    T.

  • 53. Data: 2016-08-01 09:55:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 09:39, Sebastian Biały wrote:

    > Słuczke widziałem jedną na 5 lat. Miejscowi doskonale wiedzą że świat
    > składa się głównie z ignorantów i przepuszczaja cwaniaków.

    Źle na to patrzysz. To nie cwaniacy, a ludzie którzy pierwszy raz na
    oczy widzą taką organizację ruchu. Ja też jeszcze na żywo nie widziałem
    innego ronda, niż ze znakiem ustąp na wjeździe i też mam zakodowane, że
    wjeżdzający ustępuje. I projektant oznakowania powinien brać to pod
    uwagę, bo celem oznakowania nie jest konkurs jak sprawdzić
    spostrzegawczośc kierowców, a żeby oznakowanie było proste intuicyjne i
    bezpieczne.

    Shrek

  • 54. Data: 2016-08-01 10:18:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-01 o 09:55, Shrek pisze:

> [...]
    > uwagę, bo celem oznakowania nie jest konkurs jak sprawdzić
    > spostrzegawczośc kierowców, a żeby oznakowanie było proste intuicyjne i

    Ale przecież jest proste i intuicyjne: masz znak A7 "Ustąp
    pierwszeństwa" - to ustępujesz.
    Nie masz, to reguła z przepisów ogólnych - czyli pierwszeństwo dla
    nadjeżdżającego z prawej.

    W czym widzisz problem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2016-08-01 10:26:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > zmienić się nie da. Przy okazji warto by też zlikwidować krzywe
    > pierszeństwa, albo przynajmniej inżynier ruchu powinien klęczeć 4 dni na
    > grochu zanim podpisze się pod decyzją w celu jej ponownego przemyślenia.

    Trochę gorzej jest (albo było) z krzywym pierwszeństwem, gdy są
    sygnalizatory. A raczej, jak sygnalizacja "zdechnie", to wtedy krzywe
    pierwszeństwo staje się prostym.
    Było sporo z tym problemów po zmianie ustawy, gdzie wcześniej była
    kolejność sygnalizacja-znaki-przepisy ogólne, a teraz
    sygnalizacja-[znaki nie]-przepisy ogólne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 56. Data: 2016-08-01 10:42:31
    Temat: Re: zmiana ustawy ?
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

> [...]
    > Było sporo z tym problemów po zmianie ustawy, gdzie wcześniej była
    > kolejność sygnalizacja-znaki-przepisy ogólne, a teraz sygnalizacja-[znaki

    Która zmiana ustawy ? Od kiedy zaczeła obowiązywać ?
    Link poproszę.

  • 57. Data: 2016-08-01 10:56:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mk4 pisze tak:

    > Bo mam takie rondo gdzie wlasnie wjezdzaja dosc szybko przelatujac
    > na wprost na jednym z kierunkow. I teraz co? Z racji tego, ze on
    > pedzi to ja jestem jakis gorszy? Wjezdzamy jednoczesnie na rondo -
    > tyle ze ja powoli a on duzo szybciej. Rondo nie jest duze wiec
    > skutek moze byc taki, ze on wali w moj lewy tylny rog.

    No niestety tam nie stoi znak STOP przed którym trzeba się zatrzymać
    tylko trójkąt ustąp pierwszeństwa. Wychodzi na to że nawet jakby
    przejechał rondo na dwóch kołach to musimy mu ustąpić tak jak
    ustępujemy z podporządkowanej lub włączając się z rozbiegówki.

    Dopiero walnięcie plaskie otwiera możliwość ew dyskusji że panie władzo
    nie zachował odstępu.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 58. Data: 2016-08-01 11:00:22
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.08.2016 09:55, Shrek pisze:

> [...]
    > powinien brać to pod uwagę, bo celem oznakowania nie jest konkurs jak
    > sprawdzić spostrzegawczośc kierowców, a żeby oznakowanie było proste

    Co więcej - o ile kierowca widząc znak 'ruch okrężny' bez znaku 'ustąp
    pierwszeństwa' powinien się zachować zgodnie z tym znakiem, o tyle taki
    znak jest nielegalny i należy donieść do odpowiednich organów kontrolnych.

    Zgodnie z rozporządzeniem "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7".

    MJ

  • 59. Data: 2016-08-01 11:01:51
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 31.07.2016 21:28, J.F. pisze:

    > Gdyby nie ten drugi link, to bym rzekl ze w Polsce nie wystepuja.

    Występują (bardzo rzadko), ale są nielegalne.

    MJ

  • 60. Data: 2016-08-01 11:08:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 10:18, Adam wrote:

> [...]
    > pierwszeństwa" - to ustępujesz.
    > Nie masz, to reguła z przepisów ogólnych - czyli pierwszeństwo dla

    W tym, że większość widząc rondo zakłada (niezgodnie z założeniem
    projektu), że ci na rondzie mają pierwszeństwo.

    Jeszcze raz - to że oznakowanie jest zgodne z przepisami nie znaczy, że
    jest dobre. Jak ktoś nie rozumie, że celem oznakowania jest żeby
    kierowcy je zrozumieli to nie powinien się brać za projektowanie
    czegokolwiek.

    Inaczej - powieszenie znaków zakaz skrętu w lewo, w prawo i zawracania
    oddzielnie jest formalnie poprawne, ale poprawnym oznakowaniem jest po
    prostu nakaz jazdy prosto. I tyle.

    Shrek