  • 21. Data: 2020-05-02 10:19:03
    Temat: Re: kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu sobota 2.05.2020 o 5:59:48, Budzik pisze:

    > Moim zdaniem duzo zalezałoby od tego kto w kogo wjechał.
    > Jeżeli ty w jego bok to twoja wina, jeżeli on w twój przód, bok, to byc
    > moze jego.

    Dobrze kombinujesz, Budziku. Po kolizji na skrzyżowaniu drogi
    z pierwszeństwem przejazdu, też trzeba patrzeć, czy ten z drogi
    podporządkowanej wjechał w tego z pierwszeństwem, czy wręcz
    przeciwnie. Niestety, przepisy o włączaniu się do ruchu nic nie
    wspominają, że na drodze jednokierunkowej wystarczy patrzeć
    w jedną stronę.

  • 22. Data: 2020-05-02 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gronik d...@z...pl ...

    > Wypadek spowodował ten, kto widział nieprzepisowe zachowanie
    > i mógł skutecznie zareagować, unikając zderzenia.

    I o tym dokładnie mowiłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 23. Data: 2020-05-02 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

> [...]
    > przeciwnie. Niestety, przepisy o włączaniu się do ruchu nic nie
    > wspominają, że na drodze jednokierunkowej wystarczy patrzeć

    Gdyby było tak, ze ten co złamał przepis i np. wymusił pierwszenstwo
    automatycznie jest winien to mielibysmy na drodze setki wymuszaczy ktorzy
    widzac ze ktos wyjezdza z podporzadkowanej, walili by bez uzycia hamulca.
    Dlatego trzeba patrzec na predkosci, siłe uderzenia, kierunek uderzenia
    no i na wszelki wypadek zawsze miec kamerke w aucie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 24. Data: 2020-05-02 14:18:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2020 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]

    > Dlatego trzeba patrzec na predkosci, siłe uderzenia, kierunek uderzenia
    > no i na wszelki wypadek zawsze miec kamerke w aucie.

    I do niedawna tak było. Kamerki trochę to zmieniły, ale dalej jest wielu
    takich co jak są w prawie to nie ustąpią tylko pierdolną po hamowaniu
    klaksonem.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-05-02 14:59:03
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 09:52:13 -0700 (PDT), w...@g...com
    napisał(a):

    > Przyznam że patrzyłam w jedną stronę gdyz wiedzac ze po drugiej jest zakaz wjazdu
    nie spodziewalam sie auta z tego kierunku, zaskoczyliście mnie odpowiedziami ale
    przyswoje nauke, dziękuję

    Czyli 6 latka na rowerku rozjechałbyś bez patrzenia, bo jechał pod prąd?
    Generalnie, gdy cofasz, to każda kolizja będzie z Twojej winy. No chyba, że
    trafisz w innego cofającego, to podzielicie się winą po połowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 26. Data: 2020-05-02 15:48:07
    Od: w...@g...com

    > Czyli 6 latka na rowerku rozjechałbyś bez patrzenia, bo jechał pod prąd?
    > Generalnie, gdy cofasz, to każda kolizja będzie z Twojej winy. No chyba, że
    > trafisz w innego cofającego, to podzielicie się winą po połowie.

    bądzmy realistami to jest strefa zamieszkania i spodziewam się pieszego czy dziecka
    na rowerku, tym bardziej że znam to miejsce, nie spodziewałam się auta pod prąd i
    gdyby prędkość ów kierownika była w okolicach tych 20-30km/h wierzcie że problemu by
    nie było.

  • 27. Data: 2020-05-02 18:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

> [...]
    > prąd? Generalnie, gdy cofasz, to każda kolizja będzie z Twojej winy.
    > No chyba, że trafisz w innego cofającego, to podzielicie się winą po

    CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko
    walic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 28. Data: 2020-05-03 21:54:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-05-02 o 18:59, Budzik pisze:

    > CZyli jak mam przód do naprawy zawieszenie to widzac cofajacego nic tylko
    > walic?

    A to już inny kodeks, karny.

  • 29. Data: 2020-05-03 22:53:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > A to już inny kodeks, karny.

    No i?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 30. Data: 2020-05-04 09:43:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Sunday, May 3, 2020, 9:54:29 PM, you wrote:

    > A to już inny kodeks, karny.

    A z PoRD art. 3

    --
    Best regards,