  • 11. Data: 2020-05-01 20:42:00
    Temat: Re: kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2020 o 20:33, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że
    inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że
    okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

    > Dodatkowo strefa zamieszkania
    >
    > Obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h
    >
    > Daj crossa na pl.soc.prawo tam powiedzą co i jak ale obstawiam współwinę.

    Będzie tak - jak przyjadą policjanci to orzekną winę cofającego. Jak nie
    przyjmie to w sądzie jak to w sądzie - chuj wie:P

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-05-01 20:53:23
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych
    sprawach.

  • 13. Data: 2020-05-01 21:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 11:53:23 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych
    sprawach.

    I co - myslisz, ze zmieni zapis o pierwszenstwie ?
    Albo strone uszkodzonego blotnika ?

    Czy jednak wystarczy sie powolac na "ma prawo" ?
    Czy wcale nie ma prawa, bo trzeba bylo zachowac szczegolna ostroznosc
    i zobaczyc jadacego pod prad :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-05-01 21:11:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2020 o 20:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Monitoring czy kamerka z tyłu czyni cuda nawet w tak teoretycznie jednoznacznych
    sprawach.

    Ale co tu zmienia monitoring czy kamera - stan faktyczny jest jasny -
    jeden cofał, drugi jechał pod prąd i się pocałowali. Chodzi o ocenę winy.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-05-01 21:26:25
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Na monitoringu może być koleś jadący 50/20
    Na monitoringu może być koleś stojący po czym widząc wycofujące auto startujący z
    kursem kolizyjnym.
    Na monitoringu może być koleś piszący SMSa.

    Współwina wtedy możliwa a proporcje w rękach sądu.

  • 16. Data: 2020-05-01 21:52:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 12:26:25 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
> [...]
    kursem kolizyjnym.
    > Na monitoringu może być koleś piszący SMSa.
    >
    > Współwina wtedy możliwa a proporcje w rękach sądu.

    I cos ta wspolwina da ?

    Czy po prostu policja obu stronom zaproponuje po mandacie, kto sie nie
    zgodzi, ten wyladuje w sadzie, wspolnej sprawy chyba nie bedzie, tylko
    dwie osobne, i skażą oboje.

    Za to ciekaw jestem co wtedy z odszkodowaniami.
    OC zamieni sie w AC, czy ubezpieczyciele wyplate z OC obetna o polowe,
    czy w ogole odmowia ... czy sad bedzie procenty ustalal ...

    J.

  • 17. Data: 2020-05-01 22:16:14
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://mubi.pl/poradniki/odpowiedzialnosc-za-wypade
    k-komunikacyjny/

    Wszystko w rękach sądu.

  • 18. Data: 2020-05-02 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik w...@g...com ...

    > ostatnio cofając prawie doszło do stłuczki, czy słusznie
    > przypuszczam że to pojazd A byłby sprawcą. cofałam chcąc włączyć się
    > do ruchu.
    >
    > https://images90.fotosik.pl/357/803edac9ae8533de.png

    Moim zdaniem duzo zalezałoby od tego kto w kogo wjechał.
    Jeżeli ty w jego bok to twoja wina, jeżeli on w twój przód, bok, to byc
    moze jego.
    W kazdym razie to ze on wjechał pod prąd nijak nie przesadza jego winy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 19. Data: 2020-05-02 06:53:01
    Od: "Gronik" <d...@z...pl>

    wiadomości news:XnsABB13CB595D82budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > moze jego.
    > W kazdym razie to ze on wjechał pod prąd nijak nie przesadza jego winy.

    Wjeżdżający "pod prąd" jest współwinny, bo PoRD :
[...]

    Obydwoje są winni.
    Wypadek spowodował ten, kto widział nieprzepisowe zachowanie
    i mógł skutecznie zareagować, unikając zderzenia.

  • 20. Data: 2020-05-02 07:53:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2020 o 21:26, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Na monitoringu może być koleś jadący 50/20
    > Na monitoringu może być koleś stojący po czym widząc wycofujące auto startujący z
    kursem kolizyjnym.
    > Na monitoringu może być koleś piszący SMSa.

    Załóżmy, że się normalnie pocałowali, bo o to wątkotwórca pyta.

    > Współwina wtedy możliwa a proporcje w rękach sądu.

    W rękach sądu wszystko jest możliwe. O tym właśnie piszę.

    --
    Shrek