  • Data: 2020-05-02 06:53:01
    Temat: Re: kto bedzie sprawcą kolizji, stłuczki
    Od: "Gronik" <d...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:XnsABB13CB595D82budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik w...@g...com ...

    > Moim zdaniem duzo zalezałoby od tego kto w kogo wjechał.
    > Jeżeli ty w jego bok to twoja wina, jeżeli on w twój przód, bok, to byc
    > moze jego.
    > W kazdym razie to ze on wjechał pod prąd nijak nie przesadza jego winy.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik

    Wjeżdżający "pod prąd" jest współwinny, bo PoRD :
    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    Obydwoje są winni.
    Wypadek spowodował ten, kto widział nieprzepisowe zachowanie
    i mógł skutecznie zareagować, unikając zderzenia.