  • 11. Data: 2010-02-02 11:39:23
    Temat: Re: kradzieżprądu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:354f.00000412.4b680671@newsgate.onet.pl...

    > Jest możliwe technicznie. Wystarczy ze licznik będzie się kontaktował że
    > sprzedawcą prądu. Kontrolujący może w takiej sytuacji dostać informację o
    > chwilowym zużyciu prądu. Podjeżdża pod odbiorcę i patrzy że licznik
    > pokazuje
    > zero a światła się u odbiorcy świecą. Jakie wnioski. Żarówki mają iść
    > przez
    > licznik.

    Mocne.

  • 12. Data: 2010-02-02 12:00:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie wnioski. Żarówki
    > mają iść przez licznik.

    Parami, czy gęsiego?

  • 13. Data: 2010-02-02 12:03:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Mocne.

    W Enionie instalują elektroniczne liczniki z interfejsem optycznym (chyba
    Irda). Jest wykorzystywany tylko do funkcji serwisowych (programowanie
    zegara). Inkasenci dalej odczytują wskazania z wyświetlacza. Pytałem
    dlaczego i dostałem odpowiedź, że cena czytników była zbyt duża. A inkasent
    i tak musi chodzić bo nie wszyscy mają nowe liczniki. Jak będa mieli 90%
    liczników wymienionych to pomyślą o zakupie czytników dla inkasentów.

  • 14. Data: 2010-02-02 12:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał
    > I bardzo słusznie.

    Az tak kompletnie to nie.
    Plynacy prad w kablach generuje pole magnetyczne, a zmienne
    napiecie - elektryczne.

    Wiec mozna namierzyc jakies podlaczone do magistrali kable
    niezgodne z projektem, albo jesli ma licznik na zewnatrz to
    sprawdzic czy sie kreci i czy prad plynie ..

    J.

    P.S. Szczyt bezczelnosci
    http://www.motofakty.pl/artykul/kradli_prad_z_fotora
    daru.html

    PPS. To jaki Tesla mial pomysl na trasmisje pradu na odleglosc ?
    Duzo nie trzeba, kilkanascie metrow :-)

  • 15. Data: 2010-02-02 12:06:08
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > Wykrywacz przewodów pod napięciem - sa takie urządenia ale zasięg mają
    > kilka cm
    > Wykrywacz metalu? OK ale zasięg jes też kilka cm (często z powyższym
    > tworzą zestaw) - mam takie coś kupione w markecie za kilka złotych.
    > Wykrywacz metalu do posuzkiwań w ziemi zasięg załóżmy 2 m.
    >
    > O większych zasięgach niesłyszałem i niewyobrażam sobie z 20 m detektora
    > który wykryje napięcie w przewodach. pozostanie jeszcze kupa blachy w
    > domku (metalowe okucia w oknach, futryny, druty zbojeniowe, dachy sprzęt
    > TV,

    nie do końca, bedąc jeszcze na praktykach w rejonie energetycznym jeździłem
    sobie na lokalizacje uszkodzonycj kabli energetycznych.
    Pomijając faze tzw. dopalania kabla - lokalizacja polegała na tym,
    ze podłączlismy do PRACUJĄCEGO KABLA generator wysokiej czestotliwości
    a potem specjalna sonda przypominająca wykrywacz metalu i szło sie w pole ze
    słuchawkami. mojesce uszkodzonego kabla zakopanego ponad metr w ziemi
    mozna było zlokalizowac z dokładnością pół metra.
    Treaz sobie wyobraż ze energetycy zapinają na siec taki generatorek a potem
    pojeźdzałą pod dom i wyłączają ci główne bezpieczniki. Jeśli w chaupie bedą
    jakies
    "lewe" kable, to po podłączeniu takiego sygnały wykryjesz je bez problemu.
    Urządzenie do wykrywania moze przypominac coś na zasadzie własnie
    pelengatora.
    Wszystkie 'lewe' kable bedą nadawały jak anteny.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 16. Data: 2010-02-02 12:20:22
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Inkasenci dalej odczytują wskazania z
    > wyświetlacza. Pytałem dlaczego i dostałem odpowiedź, że cena czytników
    > była zbyt duża.

    Dziwne. U mnie na osiedlu spółdzielni opłacało się wymienić wodomierze
    na model z odczytem radiowym. W przypadku licznika energii powinno to
    być jeszcze prostsze/tańsze.

  • 17. Data: 2010-02-02 12:33:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pelengatora.
    > Wszystkie 'lewe' kable bedą nadawały jak anteny.

    Ale to nie to samo.

  • 18. Data: 2010-02-02 12:33:27
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "TomekM" napisał:

    > uszkodzonycj kabli energetycznych.
    > ze podłączlismy do PRACUJĄCEGO KABLA

    Pracującego? To jakie było uszkodzenie? Coś słyszałeś, że dzwonią, ale nie
    wiesz w którym kosciele.

    Remek

  • 19. Data: 2010-02-02 12:34:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > elektryczne.
    >
    > Wiec mozna namierzyc jakies podlaczone do magistrali kable niezgodne z

    Ale obejscie zwykle jest w budynku, w ktorym sa i lewe i prawe kable - nic
    nie wykryjesz.

  • 20. Data: 2010-02-02 13:36:12
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Anonim <a...@n...mam.emaila> napisał(a):

    Proponuję wpisać w Google hasło: licznik z odczytem zdalnym
    Tam jest odpowiedź.