  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzież prądu
    Date: Wed, 3 Feb 2010 10:15:34 +0100

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hkatie$f56$1@news.onet.pl...

    > Odbiornika nie namierzysz, nie wiem skąd masz takie informacje.
    > SP6STZ

    Jeszcze jedno skojarzenie.
    Na grupie IEEE: EMC-PSTC (kompatybilność i bezpieczeństwo wyrobów) kilka lat
    temu była dyskusja o jakimś NEWS-ie że gość (USA) kupił sobie jakiś nowy
    wielki TV i wkrótce po włączeniu nad domem pojawił się helikopter a po
    chwili przed domem jakieś służby (nie pamiętam czy armia). Byli zdziwieni,
    że satelita namierzył morski sygnał wzywania pomocy (konkretna
    częstotliwość, chyba bez modulacji) na terenie lądu, ale ekipę wysłali.
    Jeśli dobrze pamiętam gość dostał zakaz włączania TV, a producent (chyba
    Toshiba) zadeklarował bezpłatną wymianę na wolny od tej wady odbiornik i
    zobowiązał się do badania emisji swoich TV nie tylko do wymaganego 1GHz, ale
    też wyżej.
    Myślę, że badając widmo emitowane przez dany budynek można z dużym poziomem
    ufności stwierdzić, czy jakiś współczesny TV jest tam włączony.
    P.G.