  • Data: 2010-02-03 14:10:04
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 3, 2:30 pm, "Anonim" <a...@n...mam.emaila> wrote:

    > Jest jeszcze jeden aspekt u mnie w społdzielni wymienili mierniki ciepła z
    > kaloryferów na radiowe. Ale firma która odczytuje (wczesniej jak i teraz) ma
    > tyle samo płacone wtedy co chodziła po mieszkaniach jak i teraz jak z przed
    > bloku odczytuje z 2 klatek na raz. W sumie niewazne kto i co wymienia. W
    > ostatecznym rachunku i tak za wszystko płacą mieszkańcy osiedla.

    Tyle, że teraz nikt nie musi być w domu, kiedy przyjeżdżają odczytać
    mierniki.
    Dodatkowo, taki system może być inteligentniejszy. Np. u znajomych są
    podzielniki ciepła, które komunikują się z agregatorem danych na
    klatce schodowej, a ten z kolei wysyła regularnie raporty przez gprs.
    Urządzenie jest inteligentne podwójnie: jeśli czujnik na dolocie c.o.
    melduje temperaturę poniżej granicy, to ustrojstwo wysyła SMS do
    pogotowia technicznego, że ogrzewanie wysiadło.

    Marek