    From: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: koszt naprawy t23
    Date: Thu, 22 Jan 2009 09:03:48 +0100

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gl8688$r70$1@mx1.internetia.pl...
    > To duży błąd.
    > Czy naprawiając hamulce w samochodzie, chciałby Pan, aby robił to kucharz
    > po
    > ZSZ na ul. Warzywnej?

    Może nie kucharz po ZSZ na ulicy Warzywnej, ale jeśli mam do wymiany olej w
    samochodzie czy filtr paliwa,
    to nie mam nic przeciwko temu aby zrobił to uczeń samochodówki, który
    akuratnie odbywa praktykę.
    A np kasowanie kogoś za wymianę żarówki na kwotę 15zl (czas operacji 3
    minuty) w momencie gdy klient
    zostawia akurat 250 zl to już też jest przegięcie, co innego gdy jest to
    jedyna naprawa wtedy czas obsługi wydłuża
    się i cena jest adekwatna.

    > Bardzo trafne. Dodałbym tylko, że ludzie nie lubią za płacić za diagnozę,
    > nawet nikłych sum.

    To niestety prawda, aczkolwiek jest to wina także samych serwisów, które
    zdzierają ile mogą i gdzie mogą,
    bo próbują wszelkimi sposobami zarobić na utrzymanie, bo np. nie są w stanie
    inaczej przez swoją
    nikłą wiedzę. I takie wypadki trzeba piętnować.

    Jak już wspominałem czasem warto postawić na uccziwość.
    Kiedyś pytałem o naprawę laptopa. Gość w serwisie uccziwie stwierdził ze
    bierze 100 za godzinę pracy, która
    przeznaczy na diagnozę. Jeśli w tym czasie nie będzie wiedział o co halo to
    rozmawiamy dalej lub sie rozchodzimy.
    Za naprawę zapłaciłem 120zl (zimny lut, ekran czasami tracił podświetlenie),
    a naprawa trwała jakieś 30-40 minut, bo
    po takim czasie dostałem telefon, że mogę odebrać laptopa.
    I to było uczciwe zachowanie z jego strony i tak właśnie powinno robić się
    interesy.

    bhk