  • Data: 2011-05-10 07:20:56
    Temat: Re: kościóły
    Od: Czarek <4...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Maj, 23:10, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > A tak, z fotograficznego punktu widzenia, czym one, te świątynie się różnią?

    A z niefotograficznego różnią się? :-) Jeśli tak, to i fotograficznie
    będą się różnić. Np. kościoły ewangelickie są przeważnie jasne, mają
    wiele okien nie zabudowanych witrażami; cerkwie - wprost przeciwnie:
    najczęściej brakuje w nich światła dziennego.

    > Inaczej się fotografuje cerkiew, a inaczej kościół katolicki? Wiem że
    > inaczej kościół romański, a inaczej gotycki, ale podział wg wyznania,
    > pierwsze słyszę.

    Fotografuje się nie tyle w zależności od stylu architektonicznego, ale
    od tego, co się chce pokazać. Oczywiście, wiąże się to ze stylem
    budowli.

    Ja nie przepadam za wystrojem wnętrz KK ani za zarozumialstwem kleru
    tudzież innymi jego przypadłościami. Wystarczy powiedzieć, że do
    uzyskania pozwolenia na fotografowanie w trakcie nabożeństwa w
    Monastyrze św. Onufrego w Jabłecznej, wystarczył jeden telefon do
    księdza archimandryty. A mentalność ewangelików, to w ogóle osobna
    historia ;)

    Czarek