  • 11. Data: 2024-06-06 17:07:37
    Temat: Re: korki prawie takie same
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.06.2024 o 13:04, Janusz pisze:

    > Hulajnoga z daszkiem.

    Klepki Ci się poluzowały :-)

  • 12. Data: 2024-06-06 20:30:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 17:07:22 +0200, io wrote:

    > Nie pisał gdzie te korki, więc pewnie w mieście. Jak w mieście to pewnie
    > w tym samym którym Twizym jeżdżę. Poza tym kto/co broni przejechać
    > Polskę Twizy :-)

    Długośc urlopu :-)

    Ale kiedys będę na emeryturze :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-06-06 20:31:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 13:24:56 +0200, RadosławF wrote:

    > Lanos nie miał linki sprzęgła tylko hydraulikę na płynie hamulcowym
    > jeśli dobrze pamiętam.

    Częsciej spotykane rozwiązanie, choc chyba w drozszych autach.

    >Jak płyn się przegrzał to mogły cuda wychodzić.

    Ale co - na dwójce cuda znikały i przegrzewanie też ?

    J.

  • 14. Data: 2024-06-06 21:38:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.06.2024 o 20:30, J.F pisze:

    > Długośc urlopu :-)

    Aż tak to nie :-)

    > Ale kiedys będę na emeryturze :-)

    Jesteś pewien? :-)

  • 15. Data: 2024-06-07 01:07:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 20:31:38 +0200, J.F napisał(a):

    > Częsciej spotykane rozwiązanie, choc chyba w drozszych autach.

    Lanos aż tak drogi nie był.
    Raczej jeden z tańszych.

    > Ale co - na dwójce cuda znikały i przegrzewanie też ?

    Nie wiem, nie bardzo było jak sprawdzić.
    Tam było zwykłe jednotarczowe sprzęgło bez żadnych wynalazków typu dwumasa.
    Zwykłe słoneczko i łożysko wyciskowe.
    Pomimo tego na pierwszej (fabrycznej) tarczy swoim przejechałem sporo ponad
    200 tys. km. Ale wtedy często jeździłem z serwisem po klientach w Polsce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2024-06-07 01:11:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 13:10:56 +0200, J.F napisał(a):

    > Dziwna sprawa. A rozwiązanie - chyba jeszcze gorsze.

    > W takich korkach, co sie po 2m podjezdza - automat wygoda oczywista.
    > Ale bezpieczeństwo?

    Bezpieczeństwo - mam na myśli jazdę na ACC. Wtedy wystarczy tylko kierować.
    Przyśpieszaniem i hamowaniem zajmuje się system.
    W niektórych autach nawet kierować nie potrzeba dopóki auto widzi pasy.

    > No, radar niewątpliwie często pomaga, ale czy rozleniwienie nie
    > stanowi zagrożenia ?

    > A z boku motor sie wciska, albo rower, albo pieszy ...

    No i ACC głośno ostrzega i później (albo od razu) hamuje.
    Jest na tyle czuły, że jadąc drogą wielopasmową wystarczy, jak ktoś na
    pasie obok nieco przekroczy linię i już auto ostrzega albo hamuje - w
    zależności os odległości.
    Ja jeżdżę najczęściej na ustawieniu 3 sekundy za poprzednikiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2024-06-07 01:15:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 17:01:31 +0200, nadir napisał(a):

    > Jaki konkretnie PHEV ujeżdżasz?

    Outlander MY 2014, ale nieco zmieniony:
    - system centralny (radio) wymienione na system AndroidAuto z Outladera
    2018
    - nowe oprogramowanie systemowe z MY 2018 (np. inna obsługa silników
    elektrycznych)
    - jeszcze kilka rzeczy, jak np. domykanie szyberdachu z pilota, włączanie
    klimy/ogrzewania zdalnie z pilota

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2024-06-07 20:38:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.06.2024 o 01:15, Adam pisze:

    > Outlander MY 2014

    To ten z mechaniczną skrzynią CVT? Czy e-CVT jak w Toyocie?

  • 19. Data: 2024-06-07 22:52:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Jun 2024 20:38:56 +0200, nadir napisał(a):

    > To ten z mechaniczną skrzynią CVT? Czy e-CVT jak w Toyocie?

    Outlander PHEV w ogóle nie ma skrzyni biegów.
    Jest tylko mokre wielotarczowe sprzęgło, mogące zapinać na krótko silnik do
    kół w przedziale od ok. 60 do 150 km/h.

    https://youtu.be/rntjceP-XPE

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2024-06-08 12:58:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.06.2024 o 22:52, Adam pisze:

    > Outlander PHEV w ogóle nie ma skrzyni biegów.

    Czyli taka trochę Toyotowa wersja e-CVT.

    > Jest tylko mokre wielotarczowe sprzęgło, mogące zapinać na krótko silnik do
    > kół w przedziale od ok. 60 do 150 km/h.

    A co się dzieje jak nie przekraczasz 60km/h i wydoi się bateria?