    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: kopiowanie dysku
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 25 Aug 2015 19:23:12 GMT

    Witaj pueblo, 23 sie 2015 w
    news:55da1682$0$4786$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Witaj pueblo, 21 sie 2015 w news:55d6c283$0$8390$65785112

    > Mam pytanie za 100 pkt. Czy Clonezilla przy kopiowaniu partycji
    > systemowej (czy też całego dysku) pomija jakieś pliki typu swap,
    > hiberfile.sys lub w szczególności inne?
    >

    > Dziwna sprawa system przeniesiony na nowy dysk ma 2 felery:
    > - nie działa Windows Update - w ogóle nie zaczyna wyszukiwać
    > updateów, nie widzi historii updateów
    > - Zamulony IExplorer - pomimo tych samych ustawień co wcześniej
    > (oraz innych) nie zapisuje żadnych cookies (to jeden z objawów)
    > Np. wejście na stronę
> [...]

    Udało się naprawić system. Problem jest znany i jest kilka rozwiązań,
    ale nie wiadomo, które komu pomoże.
    U mnie zadziałała reinstalacja sterowników do kontrolera dysków.
    Prawie, bo jedyny najnowszy sterownik od Intela dedykowany dla tego
    laptopa nie daje rady. Dopiero zainstalowanie [Standardowy kontroler
    Serial ATA AHCI 1.0] przyniosło pozytywny efekt. Tylko teraz dysk i
    napęd wyświetlane są jako urządzenia na kanałach ATA (można włączać np
    UDMA). Dysk jest SATA, ale raczej nie ma żadnego spadku wydajności.
    Bardzo istotne jest żeby numery seryjne partycji się zgadzały ze
    źrodłowymi - musiałem to poprawić w przypdku drugiej partycji
    (nieklonowanej) Nie bez znaczenia jest legalny windows, albo taki który
    dobrze udaje legalność :)
    Niezły ambaras - windows który podobno wspiera dyski AF, dysk który
    emuluje sektory 512b.