  • 1. Data: 2015-06-01 16:02:22
    Temat: konwersja z RS232 na... RS232
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czy znacie może jakiś dynks, który pozwoliłby na konwersję z RS232 na
    RS232, via "tabela in-out" ?

    Problem mam taki - potrzebuję odebrać określone komendy z TCP/IP, i
    następnie wygenerować inne - w oparciu np. o jakąś tabelę - na RS232.

    Widzę np. taki konwerter ;
    http://www.a2s.pl/atc-1000-p-4981.html

    ale to nie załatwia oczywiście sprawy, bo na RS dostaję po prostu to co
    jest na TCP/IP i chyba nie ma możliwości przypisania jakiejś tam
    komendzie TCP/IP innej komendzie RS.

    Więc, gdyby do tego z kolei podpiąć jakiś dynks, gdzie można by zrobić
    taką tablicę - in/out na RS232, to chyba by było OK.

    Oczywiście, można toto zrobić samemu - ale wolałbym gotowca (brak czasu
    niestety).

  • 2. Data: 2015-06-01 17:10:43
    Temat: Re: konwersja z RS232 na... RS232
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 01.06.2015 um 16:02 schrieb sundayman:
> [...]
    > taką tablicę - in/out na RS232, to chyba by było OK.
    >
    > Oczywiście, można toto zrobić samemu - ale wolałbym gotowca (brak czasu

    Gotowca nie widzę, niestety. Ale dowolny procesor z dwoma uartami
    załatwi sprawę chyba szybciej. Gotowca też musisz zaprogramować,
    przynajmniej ten lookup-table.
    Taki STM32F103 ma 2 UARTy. Jak potrzebujesz "prawdziwe" RS232 to
    dodajesz 2xMAX3232, są do kupienia jako gotowe moduły za grosze i masz
    za godzinę (z gotowaniem kawy włącznie) hardware gotowy. Soft to tylko
    czytanie z jednego i pisanie na drugi, też są gotowce w sieci. Sądzę, że
    do obiadu się wyrobisz, a cena wszystkiego do kupy to jakieś 50zł.

    Waldek

  • 3. Data: 2015-06-01 17:42:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-06-01 o 16:02, sundayman pisze:
> [...]
    > taką tablicę - in/out na RS232, to chyba by było OK.
    >
    > Oczywiście, można toto zrobić samemu - ale wolałbym gotowca (brak czasu

    Znaczy szukasz jakiegoś komputera z dwoma uartami albo gotowymi portami
    RS232? Pewnie niekoniecznie z systemem operacyjnym.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2015-06-01 17:56:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > taką tablicę - in/out na RS232, to chyba by było OK.
    >
    > Oczywiście, można toto zrobić samemu - ale wolałbym gotowca (brak czasu

    Tak na szybko

    http://www.apex-apex.pl/index.php/urzdzenia-elektron
    iczne/ukady-transmisyjne/konwerter-protokoow-rs-232

    Kiedyś szukałem czegoś podobnego na RS485 i znalazłem kilku producentów.
    Poszukaj głębiej w Googlach, to znajdziesz pewnie od razu z konwersją z
    TCP/IP.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-06-01 20:40:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-01 16:02, sundayman wrote:
> [...]
    > Problem mam taki - potrzebuję odebrać określone komendy z TCP/IP, i
    > następnie wygenerować inne - w oparciu np. o jakąś tabelę - na RS232.

    W drugim zdaniu nie ma dwóch RS232.

    Najprościej postawić maszynę z tcp/ip (jak rozumiem ethernet) i rs232.
    Na bazie jakiegoś linuxa czy cos. PI się nada po uzupelnieniu o konweter
    usb->rs232.

    > Więc, gdyby do tego z kolei podpiąć jakiś dynks, gdzie można by zrobić
    > taką tablicę - in/out na RS232, to chyba by było OK.

    Zdefiniuj komendę. W TCP/IP nie ma komend, więc zakładam że jest to
    jakiś protokół umieszczony w strumieniu. Jaki to protokół?

  • 6. Data: 2015-06-01 21:53:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zdefiniuj komendę. W TCP/IP nie ma komend, więc zakładam że jest to
    > jakiś protokół umieszczony w strumieniu. Jaki to protokół?

    sam jeszcze nie wiem :) Czekam na info od kolegi...

  • 7. Data: 2015-06-02 08:53:35
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > W drugim zdaniu nie ma dwóch RS232.

    Faktycznie :)
    To w zasadzie sporo upraszcza.

    > Najprościej postawić maszynę z tcp/ip (jak rozumiem ethernet) i rs232.
    > Na bazie jakiegoś linuxa czy cos. PI się nada po uzupelnieniu o konweter
    > usb->rs232.

    Nawet nie wiem, czy przypadkiem nie dałoby się tego zrobić w oparciu o
    jakieś moduły klasy Tibbo - zdaje się, że są jakieś możliwości
    programowania, tylko nie wiem co to faktycznie oznacza.

    No bo stos IP w zasadzie implikuje coś z własnym systemem operacyjnym
    (może niekoniecznie, ale ja bym tak do tematu podszedł), a to z kolei
    wymaga jakiegoś doświadczenia w danej działce. Jeżeli doświadczenie
    jest, to temat dość trywialny. Tak sobie myślę, że przy odrobinie
    szczęścia to może nawet jakieś gotowce na RPi albo coś podobnego by się
    znalazło, żeby za bardzo nie komplikować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2015-06-02 15:39:28
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    >
    > Problem mam taki - potrzebuję odebrać określone komendy z TCP/IP, i
    > następnie wygenerować inne - w oparciu np. o jakąś tabelę - na RS232.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeśli byś wziął jakiegoś RPi to wcale
    nie musiałbyć wychodzić na RS232.
    Po prostu słuchasz na określonym porcie i jak coś przyjdzie to robisz lookup
    table i odsyłasz do nadawcy.

    jp

  • 9. Data: 2015-06-03 00:53:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie musiałbyć wychodzić na RS232.
    > Po prostu słuchasz na określonym porcie i jak coś przyjdzie to robisz lookup

    Ale tu chodzi właśnie o wysłanie na RS232 jakichś tam komend, tyle że w
    reakcji na określone coś tam odebrane z TCP/IP.

    Tyle, że na razie nie wiem co, bo mi nie dosłali specyfikacji, więc na
    razie odwieszam na kołek...