  • 11. Data: 2012-10-26 20:19:09
    Temat: Re: kontrolka świec żarowych - miga
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Najmniej prawdopodobne.
    >
    > Albo żarówki, albo czujnik pod gejem hamulca.

    Zdziwiłbyś się :)

    Miałem kiedyś klienta z cordobą, 1.2 benzyna i właśnie Check, EPS i brak
    stopu. Przepalało bezpiecznik jako pierwsze i miało obciążenie 17A, nie
    zwarcie. Po kilku h przechodziło i było OK przez kolejne kilka dni.
    Okazało się, że rozsypał się sterownik ABS.
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 12. Data: 2012-10-26 20:59:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-26 20:19, Lewis pisze:

> [...]
    > zwarcie. Po kilku h przechodziło i było OK przez kolejne kilka dni.
    > Okazało się, że rozsypał się sterownik ABS.

    Jak tak czytam o tym wszystkim (+- problemy IRL z podobnymi pojazdami)
    to się cieszę, że pożegnałem wyroby marki VW (i podobne) jakiś czas
    temu.

  • 13. Data: 2012-10-26 21:18:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-10-26 20:59, Artur Maśląg pisze:

    > Jak tak czytam o tym wszystkim (+- problemy IRL z podobnymi
    > pojazdami)
    > to się cieszę, że pożegnałem wyroby marki VW (i podobne) jakiś czas
    > temu.

    Ale to nie jest problem zasadniczo ...

    Na swoim przykładzie: spaliły się wszystkie stopy - komputer
    nakazał mi się udać do serwisu. Zczytanie błędu z kompa od razu
    wyjaśniłoby sytuację.

    Gdzie tu widzisz problem w dość *poważny* sposób sygnalizowanie
    jakże błahej usterki jaką jest BRAK STOPÓW ???

    Rozumiem, że w latach twojej młodości można było wyhamować auto
    otwierając drzwi i trąc piętą o podłoże, ale w czasachc
    autostrad gdzie zapierdalasz po 250 km/h brak stopów może nieźle
    ponawywijać ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 14. Data: 2012-10-26 21:21:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    > Jak tak czytam o tym wszystkim (+- problemy IRL z podobnymi pojazdami)
    > to się cieszę, że pożegnałem wyroby marki VW (i podobne) jakiś czas

    Ja też :) Ale cieszę się że VW i pochodne mają taką dobrą opinię i tak
    chętnie są nabywane :)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 15. Data: 2012-10-26 21:32:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ale to nie jest problem zasadniczo ...

    Jest, z sygnalizacją i nieokreślonością miejsca awarii...

    > Na swoim przykładzie: spaliły się wszystkie stopy - komputer nakazał mi
    > się udać do serwisu. Zczytanie błędu z kompa od razu wyjaśniłoby sytuację.

    Na trasie?

    > Gdzie tu widzisz problem w dość *poważny* sposób sygnalizowanie jakże
    > błahej usterki jaką jest BRAK STOPÓW ???

    Wiesz, u mnie przy przepalonej jednej żarówce stop jest info o
    problemach z żarówkami, a nie mryganie kontrolki świec żarowych.

    > Rozumiem, że w latach twojej młodości można było wyhamować auto
    > otwierając drzwi i trąc piętą o podłoże, ale w czasachc autostrad gdzie
    > zapierdalasz po 250 km/h brak stopów może nieźle ponawywijać ...

    Wiesz, to głupi stary poldolot miał kontrolę spalonych żarówek stop
    i nie wymagał diagnozy komputerowej.

  • 16. Data: 2012-10-26 21:34:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-26 21:21, Lewis pisze:

    > Ja też :) Ale cieszę się że VW i pochodne mają taką dobrą opinię i tak
    > chętnie są nabywane :)

    Dobrą opinię miały, kiedyś. Faktem jest, że w Polsce mają niezależnie
    od stanu, komfortu i jakości.

  • 17. Data: 2012-10-26 21:37:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-26 21:32, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > problemach z żarówkami, a nie mryganie kontrolki świec żarowych.

    > Wiesz, to głupi stary poldolot miał kontrolę spalonych żarówek stop

    Dokładnie, w epoce gdzie VAG montował pierwsze FIS-y w zegarach jeszcze
    bez CAN, sygnalizacja spalonych stopów kontrolką od świec to trochę
    poroniony pomysł...
    Aczkolwiek jeszcze starsze modele np Audi 100C4 które posiadały tzw
    AutoCheck ładnie informowały o usterkach.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 18. Data: 2012-10-26 21:38:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-26 21:34, Artur Maśląg pisze:

    > Dobrą opinię miały, kiedyś. Faktem jest, że w Polsce mają niezależnie
    > od stanu, komfortu i jakości.

    Mają nadal, passat w tedeji to szczyt marzeń dla wielu ludzi :)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2012-10-26 21:58:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-26 21:37, Lewis pisze:
    (...)

> [...]
    > poroniony pomysł...
    > Aczkolwiek jeszcze starsze modele np Audi 100C4 które posiadały tzw
    > AutoCheck ładnie informowały o usterkach.

    Postęp w VW, proszę kolegi. To, że produkować taniej to ja rozumiem,
    ale gdzieś są granice "debilizmu" pewnych rozwiązań.

  • 20. Data: 2012-10-26 22:03:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-26 21:38, Lewis pisze:

    > Mają nadal, passat w tedeji to szczyt marzeń dla wielu ludzi :)

    Wiele osób się z tego wyleczyło, choć stereotyp ma się dobrze, choćby
    mieli dopłacić sporo do interesu. Nic to, idzie kolejna zima, znowu
    przyjdzie "ratować" paski w tedeiku ;)