    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kontrolka oleju
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 10 Feb 2012 19:18:27 +0100

    On Fri, 10 Feb 2012 17:50:41 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Jasne Ty jesteś ekspertem samochodowym bo masz wyścigówkę CC. Żałosny jesteś.

    Jak już sobie pozwalasz na osobiste wycieczki, to tak ogólnie zbiorczo za
    wszystko co na p.m.s. wypisujesz:
    Bo widać że się interesujesz techniką motoryzacjną, zabierasz głos chyba w
    każdym wątku który tego dotyczy, ale naprawdę - nie mając żadnej wiedzy w
    tych tematach powinieneś raczej pytać i czytać, a nie wygłaaszać to co
    wygłaszasz.
    Albo chociaż zaczynaj swoje teorie od "wydaje mi się że...".

    Bo to że nigdy w życiu nie widziałeś silnika od środka, to nie ulega
    wątpliwości, choćby po tym co napisałeś w tym wątku.
    A wypisujesz na tej grupie takie bzdury na temat mechaniki i motoryzacji,
    że po prostu ręce opadają i trudno to nawet komentować czy prostować.

    A przez to że czasami uzyjesz fachowego słownictwa, mniej zorientowani w
    temacie ludzie mogą ulec wrażeniu że posiadasz jakąś tam wiedzę, podczas
    gdy to co piszesz to bełkot. Poziom mniej-więcej Koliny który przewija się
    po różnych grupach - "nie wiem, nie znam się, ale chętnie się wypowiem
    używając kilku fachowo brzmiących słów".

    Bo oczywiście wypowiedzieć może się każdy, ale miej świadomość że pisząc
    autorytatywnie takie cuda jak "Silnika nie da się źle poskładać żeby dało
    się go uruchomić." być może fundujesz właśnie komuś kto w to uwierzy bardzo
    kosztowną naprawę silnika.
    Ktoś to przeczyta, uzna za prawdę, uwierzy i rozwali sobie silnik w który
    ktoś źle poskładał.

    Bo wystarczy choćby nie przykręcić przewodu olejowego w głowicy, dyszy
    natryskującej olej, czy choćby takie banały jak smok w misce - przyczyn
    niskiego ciśnienia oleju jest naprawdę wiele i dlatego pierwsze
    uruchomienie silnika po remoncie to powinno być uruchomienie go z
    manometrem monitorującym ciśnienie oleju.