  • 101. Data: 2010-06-09 23:23:12
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pozostaje zagadką co było nie tak przed, zakładając, że olej właściwy
    > był zalany (filtr był nóweczka).
    > W wątku ktoś pisał, że poziom oleju na pewno nie może być powodem moich
    > objawów. Prawda jest taka, że mechanikiem nie jestem;)ale jedyną różnicą
    > wydaje się być poprawny poziom oleju w chwili obecnej a z przelaniem
    > podczas poprzedniej zmiany - mile widziane jakieś hipotezy ;)
    >
    > ... albo wariant mniej optymistyczny: zalany był gówniany olej (inny
    > rodzaj lub producent)
    > - czy da się jakoś w prosty sposób na podstawie próbki oleju odkryć jego

    Na chromatograf daj. Nie masz innych problemów?

  • 102. Data: 2010-06-10 01:24:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > ROTFL
    > Zestawienie silnikow wg. pojemnosci oleju to dla ciebie zgadywanka?

    Miałeś podać uzasadnienie że metodą ssania odciąga się o 1/2 litra
    więcej oleju niż metodą spuszczania go dołem przez śrubę spustową.
    Z samej ilości oleju jaka wchodzi do silnika nic tu nie wynika...

    Teraz dopiero napisałeś że chodzi Ci o te dwie pierwsze pozycje w tabeli.

    OK, widzę co tam peugeot napisał - Sugerujesz że ten jeden silnik można
    uogólnić na wszystkie inne i podać generalną tezę na temat metody????

  • 103. Data: 2010-06-10 11:19:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Teraz dopiero napisałeś że chodzi Ci o te dwie pierwsze pozycje w tabeli.
    > OK, widzę co tam peugeot napisał - Sugerujesz że ten jeden silnik można
    > uogólnić na wszystkie inne i podać generalną tezę na temat metody????

    Wszystko zalezy od silnika.
    Tam gdzie oleju wchodzi mniej tam roznica bedzie mniejsza. W przypadku
    Peugeota wieksza ilosc odessanego oleju to regula, w innych markach
    wcale nie musi byc inaczej.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 104. Data: 2010-06-10 23:59:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Wszystko zalezy od silnika.
    > Tam gdzie oleju wchodzi mniej tam roznica bedzie mniejsza. W przypadku
    > Peugeota wieksza ilosc odessanego oleju to regula, w innych markach wcale
    > nie musi byc inaczej.

    Ale wcale nie musi być tak samo...
    Nawet na którymś z tych obrazków które przytoczyłeś było wyraźnie
    napisane że jak silnik nie jest przystosowany do odsysania to nie
    zalecają metody bo rurka nie sięga dna.

  • 105. Data: 2010-06-11 00:01:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
    > Po przeczytaniu wszystkich Twoich wypowiedzi w tym watku, szczególnie TEJ
    > pragne oznajmić, że dyskusja z Tobą już mi nie odpowiada
    > Wędrujesz do KF

    A co mnie to obchodzi co ty czytasz a czego nie?

  • 106. Data: 2010-06-11 00:07:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Ale wcale nie musi być tak samo...
    > Nawet na którymś z tych obrazków które przytoczyłeś było wyraźnie
    > napisane że jak silnik nie jest przystosowany do odsysania to nie
    > zalecają metody bo rurka nie sięga dna.

    STARE silniki nie sa przystosowane.
    Te ktore ci podalem (przystosowane) sa i tak sprzed 10lat.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 107. Data: 2010-06-12 02:42:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Która jak powszechnie wiadomo jest częścią koła.

    Chyba odróżniasz miskę olejową od całego silnika?
    W szczególności ta sama miska może być użyta w kilku silnikach.

    > Problem w tym, że to było nowe auto, z nigdy nie odkręcanym gwintem, więc
    > nie trafiłeś.
    > Wymyślaj swoje bzdety dalej.
    > Widzę że z Ciebie jest niezły mitoman i fantasta, najbardziej lubisz
    > udzielać się w tematach o których nie masz zielonego pojęcia.

    Nie mitoman tylko się rutynowo spotykam z autem potraktowanym siłowo
    na stacji obsługi - ten korek jest dokręcany tak jakby mechanicy brali
    udział
    w konkursie na to "kto dokręci mocniej aby następny nie umiał odkręcić".
    Wśród dzieci jest taka podobna zabawa z zakrecaniem butelki plastikowej
    PET tak aby drugie dziecko nie dało rady odkręcić. Może im ta zabawa się
    spodobała i zamiast dokręcać tyle ile producent nakazał dokręcają na siłę.

    > Ale ja wiem, bo się przyglądałem na przeglądach.

    > Nie jest popularne.
    > Serwisowałem z 10 aut, w tym z 5 w tym właśnie ASO i nigdy nie używali
    > odsysania poza tym silnikiem.

    > Ja sądzę, że raczej próbujesz trzeszczeć na temat o którym nie masz
    > pojęcia, a nie myślisz.

    O metodzie z odsysaniem oleju dyskutowałem tu w usenecie ze dwa lata temu
    i wynikalo z tej dyskusji że metoda jest jednak popularna z jakichś
    powodów...
    Nie wiem dlaczego zarzucasz mi że nie mam pojęcia o czymś naprawdę
    trywialnym. To tak jak ktoś tu obok mi zarzucał że dopiero wczoraj czy we
    wtorek pierwszy raz o tej metodzie usłyszałem, co jest również bujdą...

  • 108. Data: 2010-06-17 22:02:23
    Temat: Re: [kontrolka ci?nienia oleju] ?wieci się dłużej
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010 02:13:08 -0500, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message

    >Nie wiem po co płot

    Na utylizacje starego oleju z pozytkiem :-)

    >a i kanał do niczego nie jest potrzebny.
    >Ja wymieniam teraz swój olej po prostu unosząc nieco auta
    >z jednego narożnika aby można było zdjąć prawe przednie
    >koło i dostać się łatwiej do filtra umiejscowionego z tyłu
    >silnika po prawej stronie (pasażera). Filtr jest tuż za kołem.

    I chce ci sie ? Samochody coraz nizsze i coraz trudniej sie pod nie
    wcisnac, a wymiana 20 zl kosztuje. Co innego jakbym mial kanal w
    garazu i faktycznie bylaby to kwestia jednej srubki.

    Choc moj ulubiony zmieniacz oleju ostatnio cos coraz wiecej bierze.

    J.

  • 109. Data: 2010-06-19 15:26:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na utylizacje starego oleju z pozytkiem :-)

    Wciąż nie rozumiem... Chcesz go wylać w trawę pod płotem??
    O co Ci chodzi?

    > I chce ci sie ?

    A co to za kłopot? Dłużej mi zajmie jazda do mechanika
    i obgryzanie paznokci w poczekalni ze strachu czy mi
    dobrze to zrobi...

    > Samochody coraz nizsze i coraz trudniej sie pod nie
    > wcisnac,

    Ja nie mam żadnych problemów. I nie wciskam się pod samochód.
    Kładę się pod przednim zderzakiem i sięgam ręką z kluczem do
    śruby spustowej, bez podnoszenia auta. Operacja trwa dosłownie
    kilkanaście minut, chyba że trzeba wymienić też filtr - wtedy dojście
    jest do tyłu nienajlepsze i właśnie patent z kołem wydaje mi się
    najłatwiejszy i najbardziej bezpieczny, bo właśnie nie musisz
    podnosić auta na nóżkach i wchodzić pod niego całym ciałem...
    Ani szukać kogoś z kanałem. Nawet z wymianą filtra nie trwa to
    dłużej niż 20-30 minut.

    > a wymiana 20 zl kosztuje. Co innego jakbym mial kanal w
    > garazu i faktycznie bylaby to kwestia jednej srubki.

    Ale to jest kwestia jednej śrubki...

    A wymiana kosztuje 20 zł i dlatego nikt jej w warsztacie poważnie
    nie traktuje. Powierza się ją najmłodszym stażem mechanikom,
    czeladnikom czy innym fajtłapom którym się nawet naprawy
    hamulców nie powierzy i często taka wymiana oleju za 20zł
    kończy się albo jazdą powtórną gdy okaże się że przelali olej
    i jest go o litr za dużo, albo masz cały silnik ufajdany olejem bo
    w warsztatach nie leją z butelki litrowej tylko z beczki cieknącym
    pistoletem, albo masz przekręcony gwint w misce olejowej bo
    się nikomu kluczem kręcić nie chce tylko użyli pneumatycznego
    itp, itd... Nasłuchałem się już tyle historii na ten temat że teraz
    żadnego samochodu na zmianę oleju nie wożę do żadnego
    warsztatu. I to zupełnie nie ze względów finansowych, choć i to
    się opłaca bo części plus olej syntetyczny Mobil 1 kosztują mnie
    mniej niż wymiana oleju na mineralny w warsztacie...
    Niby grosze, ale zawsze taniej i wiesz że zrobione jest to dobrze.

    > Choc moj ulubiony zmieniacz oleju ostatnio cos coraz wiecej bierze.

    To jest naprawdę ostatnie na liście moich motywacji...
    Nie wiem ile jazdy Ty masz do swojego mechanika i ile u niego
    czekasz w kolejce na taką wymianę, ale często jest tak że zamiast
    jechać szybciej i lepiej zrobisz to sam na parkingu.

  • 110. Data: 2010-06-19 15:55:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 08:26:25 -0500, Pszemol wrote:

    >Wciąż nie rozumiem... Chcesz go wylać w trawę pod płotem??
    >O co Ci chodzi?

    Plot pomalowac tym olejem i zabezpieczyc w ten sposob na nastepny rok
    :-)

    >A co to za kłopot? Dłużej mi zajmie jazda do mechanika
    >i obgryzanie paznokci w poczekalni ze strachu czy mi
    >dobrze to zrobi...

    No coz, ja mam takiego "po drodze", dodatkowy narzut na jazde to moze
    ze dwie minuty, a i widze na biezaco ze dobrze robi.
    A ja sie w miedzyczasie przygladam podwoziu czy tam wszystko dobrze.

    >Ja nie mam żadnych problemów. I nie wciskam się pod samochód.
    >Kładę się pod przednim zderzakiem i sięgam ręką z kluczem do
    >śruby spustowej, bez podnoszenia auta. Operacja trwa dosłownie

    Musze sie przyjrzec jak to u mnie wyglada - ale w poprzednich autach
    trzeba dlugiej reki.

    >kilkanaście minut, chyba że trzeba wymienić też filtr - wtedy dojście
    >jest do tyłu nienajlepsze i właśnie patent z kołem wydaje mi się

    No ale filtr wymienic trzeba ?

    >Ale to jest kwestia jednej śrubki...

    Ze zdjeciem kola to juz 5 srubek i podnosnik :-)

    >A wymiana kosztuje 20 zł i dlatego nikt jej w warsztacie poważnie
    >nie traktuje. Powierza się ją najmłodszym stażem mechanikom,
    >czeladnikom czy innym fajtłapom którym się nawet naprawy

    Ja mam goscia ktory tylko oleje wymienia, nic wiecej.

    >hamulców nie powierzy i często taka wymiana oleju za 20zł
    >kończy się albo jazdą powtórną gdy okaże się że przelali olej
    >i jest go o litr za dużo,

    To mu sie nie zdarza.

    >albo masz cały silnik ufajdany olejem bo
    >w warsztatach nie leją z butelki litrowej tylko z beczki cieknącym
    >pistoletem,

    Ale to wlasnie z butelki latwiej zaswinic :-)

    >albo masz przekręcony gwint w misce olejowej bo
    >się nikomu kluczem kręcić nie chce tylko użyli pneumatycznego

    Chyba nawet nie takiego klucza na wyposazeniu.
    Za to cala reszte dopracowana.

> [...]
    >mniej niż wymiana oleju na mineralny w warsztacie...
    >Niby grosze, ale zawsze taniej i wiesz że zrobione jest to dobrze.

    Jak doliczyc sprzatanie, mycie, pranie, to mnie sie z kolei nie oplaca
    tego robic samemu :-)

    >To jest naprawdę ostatnie na liście moich motywacji...
    >Nie wiem ile jazdy Ty masz do swojego mechanika i

    No jakies 4 minuty jakbym mial jechac specjalnie, i 30s jak po drodze.

    >ile u niego czekasz w kolejce na taką wymianę,

    Z reguly nic. Jak widze kolejke to jade dalej - jutro zmienie :-)

    J.