    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Date: Mon, 07 Jun 2010 14:46:39 +0200

    On 07.06.2010 13:40, wawior85 wrote:
    > Witam.
    >
    > Wprawdzie był jakiś czas temu wątek z kontrolka ciśnienia oleju, ale u
    > mnie sytuacja jest trochę inna:
    > na zimnym silniku kontrolka gaśnie od razu po uruchomieniu, natomiast na
    > ciepłym silniku, tzn jak sobie po jeździe postoi z godzinę, to kontrolka
    > dłużej się świeci, znika jak dodam gazu bądź ruszę. Gdy wyłączę auto po
    > dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
    > gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
    > Dodam, że olej niedawno wymieniany.

    Tak na logikę, silnik zimny, olej gęsty, pompa pompuje w czasie nominalnym.
    Silnik ciepły, olej rzadszy, opór przewodów olejowych mniejszy, pompa
    musi go tłoczyć więcej. Gdy wyłączysz silnik i zapalisz go od razu to
    olej nie ścieknie jeszcze z wszystkich zakamarków, więc kontrolka gaśnie
    w normalnym czasie. Lecz gdy auto chwilkę postoi ten ciepły rzadszy olej
    ścieknie do miski, pompa musi pod pompować go trochę więcej niż we
    wcześniejszych przypadkach.

    To że ta lampka świeci coraz dłużej może oznaczać zwiększone zużycie
    silnika, albo na przykład zalany zbyt rzadki olej.

    > Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
    > ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.
    Nie wiem.

    > Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
    > Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
    > upuścić oleju?
    Raczej związku może nie będzie, ale kto to tam wie. Nie zmienia to
    jednak sprawy że oleju więcej niż MAX ma nie być. I nie upuścić ale
    odessać. Za czapkę śliwek zrobią to w każdym lepszym warsztacie.

    > W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
    > wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?
    Jak już Ci pisali, może to być wina czujnika, a czy się da to
    wytłumaczyć to ja nie wiem.

    > i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
    > korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)
    Oczywiście że tak.
    Silnik nie jest hermetyczny(odma), a nawet jak by był, to podciśnienie
    by nie utrzymało oleju. Weź zakoś żonie olej z kuchni odkręć nakrętkę i
    odwróć do góry dnem:)

    > auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

    Jaki olej?