  • Data: 2010-06-07 15:50:35
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > We wspolczesnych silnikach tez zdarzaja sie takie "wpadki"
    > filtrom/wkładom. Kiedys nawet pisalem o filtronach ktore potrafia w ten
    > sposob "działać"
    > Stawiam ze to czujnik, filtr, albo wlasnie cos ze smokiem.
    >

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Nic nie pisałem o żadnych wpadkach. On ma na pewno filtr pełnego przepływu. W
    filtrze jest zawór przelewowy. Pomimo tego że w układzie jest kilka atmosfer to
    ciśnienie przed filtrem jest niewiele większe od ciśnienia za filtrem. Jak byś
    zobaczył działający filtr oleju to byś się bardzo zdziwił. Przez wkład przesącza
    się bardzo mało oleju. Prawie cały zasuwa obok. Filtr przez który można
    przepuścić ze 20 litrów na minutę, cieczy tak gęstej jak rozgrzany olej musiałby
    być wielkości wiadra. W silniku ze względu na to że olej cały czas jest w ruchu
    nie ma potrzeby filtrowania całego co przepływa. To tak jak byś z wanny
    durszlakiem wyciągał makaron. Wanna wielka, durszlak mały a i tak za którymś
    razem złapiesz w niego ostatnia nitkę makaronu. Nawet jak będziesz z tego samego
    miejsca nabierał a ktoś inny będzie mieszał żeby na dno nie opadł. Rozwalenie
    się wkładu filtra to skutek zablokowania zaworu przelewowego w filtrze.