  • 21. Data: 2011-06-12 20:36:56
    Temat: Re: kontrola zawartosci baku - opalowy
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:it1vvn$392$1@inews.gazeta.pl...

    > w Niemczech 2 razy spotkalem sie z kontrola - ktora wygladala mniej wiecej
    > tak, ze policja blokowala jeden pas na autostradzie a policmajster na
    > poczatku zapraszal na ten pas auta, ktore mialy silnik diesla - lub takie
    > podejzewal, ze maja (nie wiem, czy sprawdzali tez z obca rejestracja - ja
    > akurat benzynowcem bylem wowczas).
    > W PL tesc kolegi mial kontrole (berlingo)

    I pewnie widziales to na niemieckiej autbanie przy granicy z NL...
    Jesli to prawda, to to, co bylo w baku najmniej ich interesowalo!

    --
    Picasso

  • 22. Data: 2011-06-12 20:38:30
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Polak potrafi :D

    Patent stary jak swiat - osobiscie nie stosowalem :)

    --
    Picasso

  • 23. Data: 2011-06-12 22:33:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2011 20:11:41 +0200, A.K. wrote:
    >hmmm.
    >To mogli się od razu ustawić się na wyjeździe ze stacji serwującej Rapsöl
    >(rzepakowy).
    >Pracowałem w Niemczech, syn mojej szefowej lał do swoich ciężarówek olej po
    >frytkach. Nigdy go nikt za to nie ścigał. Stację miał na bazie - cztery
    >paleto-pojemniki z "frytkami".

    Bo olej opalowy ma dodawany specjalny barwnik (a nawet dwa), ktory sie
    latwo wykrywa. A frytkowy nie.

    J.

  • 24. Data: 2011-06-13 09:35:48
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-12 20:36, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > I pewnie widziales to na niemieckiej autbanie przy granicy z NL...
    > Jesli to prawda, to to, co bylo w baku najmniej ich interesowalo!

    miedzy Hannoverem a Berlinem

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 25. Data: 2011-06-13 09:58:28
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 22:33:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo olej opalowy ma dodawany specjalny barwnik (a nawet dwa), ktory sie
    > latwo wykrywa. A frytkowy nie.

    Ale w pl też powinieneś opłacić akcyzę od frytury - imho.
    Frytkowego markować nie trzeba wystarczy zapaszek z rury. :)

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 26. Data: 2011-06-13 11:21:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 11 Jun 2011 19:58:09 +0200, Diabełson <h...@s...org>
    wrote:

    >Ale prawo stoi za nimi - to co się wlewa do baku ma mieć akcyzę i szlus

    Nie "prawo", a "przepisy". To nie to samo.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2011-06-13 11:32:01
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2011 14:54:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > pod przestepstwo chyba.
    Skarbowe. O ile nie zapłacił wcześniej akcyzy, bo można wtedy legalnie
    jeździć. Tylko papier warto mieć ze sobą :)

    > Ale chwilowo niewykrywalne.
    E nie byłbym takim optymistą. W ON, nawet tym BIO, zawartość
    trójglicerydów jest znikoma i ich podwyższona ilość jest jednoznacznym
    dowodem na dolanie rzepaku.
    Kiedyś wystarczyło powąchać wydech, ale od czasu biopaliwowej gorączki
    ten test o niczym nie świadczy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 28. Data: 2011-06-14 16:19:06
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > miedzy Hannoverem a Berlinem

    Prawdopodobnie "zwykla" kontrola ZOLLi.
    Zawartosc bakow sprawdzali przy okazji. Sam mialem niejedna taka kontrole
    ale procz listow przewozowych nic wiecej nie spradzali a i nie widzialem
    przy tej okazji aby komus do baku zagladali. Przy granicy z NL sa bardzo
    czesto takie lapanki i szukaja wtedy trawki. Mlody wlasciciel zdezelowanego
    golfa na tablicach ze wschdnich landow ma szanse bliska 100%, ze bedzie
    kontrolowany :)

    --
    Picasso

  • 29. Data: 2011-06-15 08:32:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2011 19:06, ToMasz pisze:

    > jeździło na OO mnie sie czasem też trafiło. NAtomiast regularnie
    > dolewałem jadalnego - gdy tylko udało sie taniej kupić. Ciekawe czy to
    > też by podchodziło pod wykroczenie?

    Wykroczenie nie. Ale obawiam się, że mogłoby z tego wyjść przestępstwo
    skarbowe ;->