eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakonstrukcja prądnicy - jak?Re: konstrukcja prądnicy - jak?
  • Data: 2009-08-04 21:30:46
    Temat: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h59e1k$mgn$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > ponieważ ciężko jest dostać jakąś konkretną prądnicę (a jeśli już jest to
    > nie wiadomo jakiee ma parametry) zastanawiałem się nad konstrukcją
    > własnoręcznie (bo tak naprawdę jest nawet proste:O)
    > problem polega na braku szczegułowej wiedzy na ten temat, to znaczy zrobił
    > bym prądnice (magnesy neodymowe spięte w podkowę wirujące wokół uzwojenia
    > nawiniętego na stalowy pierścień), problem w tym że kompletnie nie wiem
    > jak się zabrać do obliczeń parametrów (moce przy zadanej prędkości
    > obnrotowej, momenty obrotowe i takie tam), poleci ktoś jakiś ciekwy link
    > na temat, albo literaturę?:O)
    A jeśli wolno zapytać - do czego ma służyć taka samoróbka?

    Pytam, bo kiedyś na studiach obliczenia prądnicy lub silnika były pracą
    zaliczeniową przedmiotu.
    Ale to tylko wzory i cyferki na papierze, które gdzieś można sobie odszukać.
    Jak chcesz to wykonać praktycznie, co z technologią tego produktu, dostępem
    do
    - maszyn: tokarnie, szlifierki, frezarki, itp., itd.,
    - urządzeń: nawijarki, zgrzewarki, suszenie próżniowe uzwojeń, malowanie,
    itp. itd.
    - pomiarów: natężenia pola w szczelinie? Bez tego żaden projekt się nie
    obliczy.
    Jaki będzie koszt takiego prototypu!!!???

    Jeśli miało by to być urządzenie praktyczne, to proponuję użyć gotowego
    produktu i przystosować go do swoich potrzeb.
    Zakładam, że:
    A). Parametry wyjściowe: U=12-15 VDC, I=20-100-200A
    Ideałem jest tu prądnica / alternator samochodowy (dostępne hurtem na
    szrocie za kilka setek)
    Przy odrobinie fantazji można z niego wycisnąć 3 fazy (3*12-15V AC)

    B). Param. wyjść.: U=230VAC, I=1-10A
    Prądnicę samochodową można wspomódz przekształtnikiem 12V/230V mocy od
    100W - 2 kW
    uzyskując zależnie od typu i ceny mniej lub bardziej sin przebieg napięcia
    do zastosowań np. domowych.
    A dodanie bufora w postaci akumulatora samochodowego pozwoli myśleć nawet o
    napędzie wiatrowym, wodnym, niekoniecznie spalinowym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: