-
Data: 2009-08-04 21:30:46
Temat: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
Od: "ici" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
wiadomości news:h59e1k$mgn$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> ponieważ ciężko jest dostać jakąś konkretną prądnicę (a jeśli już jest to
> nie wiadomo jakiee ma parametry) zastanawiałem się nad konstrukcją
> własnoręcznie (bo tak naprawdę jest nawet proste:O)
> problem polega na braku szczegułowej wiedzy na ten temat, to znaczy zrobił
> bym prądnice (magnesy neodymowe spięte w podkowę wirujące wokół uzwojenia
> nawiniętego na stalowy pierścień), problem w tym że kompletnie nie wiem
> jak się zabrać do obliczeń parametrów (moce przy zadanej prędkości
> obnrotowej, momenty obrotowe i takie tam), poleci ktoś jakiś ciekwy link
> na temat, albo literaturę?:O)
A jeśli wolno zapytać - do czego ma służyć taka samoróbka?
Pytam, bo kiedyś na studiach obliczenia prądnicy lub silnika były pracą
zaliczeniową przedmiotu.
Ale to tylko wzory i cyferki na papierze, które gdzieś można sobie odszukać.
Jak chcesz to wykonać praktycznie, co z technologią tego produktu, dostępem
do
- maszyn: tokarnie, szlifierki, frezarki, itp., itd.,
- urządzeń: nawijarki, zgrzewarki, suszenie próżniowe uzwojeń, malowanie,
itp. itd.
- pomiarów: natężenia pola w szczelinie? Bez tego żaden projekt się nie
obliczy.
Jaki będzie koszt takiego prototypu!!!???
Jeśli miało by to być urządzenie praktyczne, to proponuję użyć gotowego
produktu i przystosować go do swoich potrzeb.
Zakładam, że:
A). Parametry wyjściowe: U=12-15 VDC, I=20-100-200A
Ideałem jest tu prądnica / alternator samochodowy (dostępne hurtem na
szrocie za kilka setek)
Przy odrobinie fantazji można z niego wycisnąć 3 fazy (3*12-15V AC)
B). Param. wyjść.: U=230VAC, I=1-10A
Prądnicę samochodową można wspomódz przekształtnikiem 12V/230V mocy od
100W - 2 kW
uzyskując zależnie od typu i ceny mniej lub bardziej sin przebieg napięcia
do zastosowań np. domowych.
A dodanie bufora w postaci akumulatora samochodowego pozwoli myśleć nawet o
napędzie wiatrowym, wodnym, niekoniecznie spalinowym.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.08.09 00:55 __Maciek
- 05.08.09 07:18 PcmOL
- 05.08.09 07:55 J.F.
- 05.08.09 09:12 Agent 0700
- 04.08.09 22:37 Papa Smerf
- 05.08.09 13:02 Papa Smerf
- 05.08.09 13:04 Papa Smerf
- 05.08.09 13:18 Papa Smerf
- 05.08.09 14:02 J.F.
- 05.08.09 17:54 Gregorius
- 05.08.09 15:23 Papa Smerf
- 05.08.09 20:37 PcmOL
- 05.08.09 20:51 ToMasz
- 06.08.09 06:39 J.F.
- 06.08.09 07:53 Agent 0700
Najnowsze wątki z tej grupy
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=